Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

U POTRAZI ZA INOVACIJAMA: MEDIJACIJSKA ULOGA ORIJENTACIJE UČENJU U ODNOSU ODREDNICA PODUZETNIČKE KLIME I PROIZVODNO-USLUŽNIH INOVACIJA

Stjepan Srhoj orcid id orcid.org/0000-0002-7105-8088 ; Odjel za ekonomju i poslovnu ekonomiju, Sveučilište u Dubrovniku
Ivana Batarelo Kokić orcid id orcid.org/0000-0002-8830-6252 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu
Tomislav Krišto


Puni tekst: hrvatski pdf 415 Kb

str. 9-36

preuzimanja: 924

citiraj


Sažetak

Rastuća literatura u organizacijskoj psihologiji predlaže kultiviranje poduzetničke klime kao važan čimbenik kontinuiranih inovacija u organizacijama. Odrednice poduzetničke klime koje plijene pažnju istraživača u posljednjih deset godina obuhvaćaju potporu menadžmenta, autonomiju u poslovanju, nagrađivanje poduzetničkih inicijativa i dostupnost vremena za poduzetničke aktivnosti, pri čemu članak predlaže da odrednice poduzetničke klime utječu na proizvodno-uslužne inovacije u poduzećima. Štoviše, članak suprotstavlja organizacijsku klimu i kulturu te testira medijatornu ulogu orijentacije učenju, kao dijela organizacijske kulture, u odnosu odrednica poduzetničke klime i proizvodno-uslužnih inovacija. Originalnost istraživanja predstavlja model, koji u ovom obliku nije testiran od strane šire akademske zajednice. Istraživanje je provedeno na uzorku 115 srednjih i velikih poduzeća u Republici Hrvatskoj. Rezultati upućuju na potrebu za promjenom paradigme poduzeća prema orijentaciji učenju, odnosno na potrebu za usklađivanjem vidljivih praksi i procedura sa sustavom vrijednosti za učenje, kako bi se iskoristio potencijal odrednica poduzetničke klime u poticanju proizvodno-uslužnih inovacija.

Ključne riječi

poduzetnička klima; orijentacija učenju; organizacijska kultura; inovacije; strukturalno modeliranje

Hrčak ID:

182904

URI

https://hrcak.srce.hr/182904

Datum izdavanja:

12.6.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.112 *