Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.26.2.05

Emocionalne odrednice iscrpljenosti i zadovoljstva poslom predmetnih učitelja

Ivana Macuka orcid id orcid.org/0000-0002-8753-8991 ; Sveučilište u Zadru, Zadar
Irena Burić orcid id orcid.org/0000-0001-9182-968X ; Sveučilište u Zadru, Zadar
Ivana Batur ; Zadar


Puni tekst: hrvatski pdf 237 Kb

str. 227-248

preuzimanja: 1.505

citiraj


Sažetak

Učiteljska profesija zacijelo ulazi u emocionalno zahtjevne
profesije. Doživljene emocije, kao i način na koji učitelji
reguliraju svoje emocije, mogu znatno utjecati na dobrobit
učitelja, sagorijevanje na poslu, zadovoljstvo poslom te
zadržavanje u učiteljskoj profesiji. Cilj je ovog rada bio ispitati
doprinos pozitivnih i negativnih emocija učitelja (u odnosu s
učenicima, roditeljima, osobljem škole i obrazovnim sustavom) i
strategija ulaganja emocionalnoga napora u objašnjenju
emocionalne iscrpljenosti i zadovoljstva poslom učitelja.
Utvrđeno je da su određene emocije učitelja i strategije
ulaganja emocionalnoga napora značajne samostalne
odrednice emocionalne iscrpljenosti učitelja i zadovoljstva
poslom. Učitelji koji doživljavaju intenzivnije negativne emocije i
češće se služe površinskom strategijom ulaganja emocionalnoga
napora izvješćuju o višoj razini emocionalne iscrpljenosti.
Nadalje, učitelji koji u odnosu s učenicima češće doživljavaju
pozitivne emocije i češće primjenjuju autentične strategije
ulaganja emocionalnoga napora zadovoljniji su poslom. S
druge strane, manje su zadovoljni poslom učitelji koji u radu s
učenicima češće doživljavaju umor, razočaranost obrazovnim
sustavom te češće rabe površinsku strategiju ulaganja
emocionalnoga napora.

Ključne riječi

predmetni učitelji; emocije; emocionalni napor; emocionalna iscrpljenost; zadovoljstvo poslom

Hrčak ID:

183937

URI

https://hrcak.srce.hr/183937

Datum izdavanja:

30.6.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.192 *