Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Masovni mediji – poticaj ili smetnja obiteljskom dijalogu

Tonči Trstenjak ; Filozofski fakultet Družbe Isusove, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 114 Kb

str. 479-487

preuzimanja: 1.508

citiraj


Sažetak

Masovni mediji dio su obiteljskog ozračja i na određeni način svojim postojanjem i porukama djeluju na obitelj i njezine članove, što je dokazana činjenica. Televizija je u tom smislu dobila povlašteno mjesto obiteljskog medija. Obitelj se redovito podvrgava njezinu dnevnom ritmu i međusobnom utjecaju. Koliko to odmaže ili pridonosi obiteljskom dijalogu, kojemu je svrha bliskost među članovima? Autor se priklanja onima koji smatraju da medij nije neko nehomogeno strano tijelo u obitelji, nego je element njezine normalne situacije. Čovjek naravno teži globalnoj komunikaciji i u tom smislu se medijima treba pristupati kao daru koji može doprinositi kvaliteti svekolike komunikacije, pa i obiteljske. O upotrebi medija i njihovim pozitivnim ili negativnim učincima na dijalog odgovorno odlučuju sami članovi obitelji. Ustvari medij jest obitelj. Tako shvaćen pristup medijima može zadovoljiti kognitivne, asiološke, komunikativne, etičke i kulturne potrebe obitelji i svakoga njezinog člana.

Ključne riječi

Hrčak ID:

5820

URI

https://hrcak.srce.hr/5820

Datum izdavanja:

15.12.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.599 *