Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

RAZLOZI ZA I PROTIV KORIŠTENJA SLOBODNOG SOFTVERA OTVORENOG IZVORNOG KÔDA U OSNOVNOM OBRAZOVANJU U REPUBLICI HRVATSKOJ

Predrag Oreški ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, Croatia
Vladimir Šimović ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 156 Kb

str. 11-23

preuzimanja: 384

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 156 Kb

str. 11-23

preuzimanja: 715

citiraj


Sažetak

Uvođenjem slobodnog softvera otvorenog izvornog kôda (FOSS) u osnovno obrazovanje mogu se ostvariti značajne financijske uštede i smanjiti udio nelegalno korištenog komercijalnog vlasničkog softvera. Korištenjem tog softvera svakome postaje dostupna najnovija informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), bez obzira na njezino/njegovo financijsko stanje. U ovom radu autori istražuju poznavanje, korištenje i interes za FOSS kod učiteljica i učitelja informatike (informacijsko-komunikacijska tehnologija – IKT) u osnovnim školama uz pomoć anketnog upitnika dostupnog putem interneta. Autori identificiraju njihove motivacijske čimbenike – razloge za (primjerice, FOSS je besplatan, lako dobavljiv i kvalitetan softver) i razloge protiv korištenja FOSS-a u nastavi (primjerice, učiteljice i učitelji već koriste komercijalan vlasnički softver, propisano je korištenje takvog softvera, udžbenici za IKT obrađuju komercijalan vlasnički softver). U radu se istražuje i udio korištenih operacijskih sustava u učionicama za IKT u osnovnim školama.
Ovo istraživanje dio je glavnog istraživačkog projekta "Analitički model za nadgledanje novih obrazovnih tehnologija za cjeloživotno učenje" prijavljenog kod Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske (projekt broj 227-2271694-1699).

Ključne riječi

nastavni plan i program; škola; učitelji informatike

Hrčak ID:

79598

URI

https://hrcak.srce.hr/79598

Datum izdavanja:

20.3.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.054 *