Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

USPOREDBA POGREŠNIH PREDODŽBI O KONCEPTIMA VJEROJATNOSTI KOD UČENIKA RAZLIČITOG STUPNJA OBRAZOVANJA

Ramazan Gürbüz ; Adiyaman University, Faculty of Education, Department of Elementary Education, Turkey
Osman Birgin ; Usak University, Faculty of Education, Department of Elementary Education, Turkey
Hakan Çatlıoğlu ; Dicle University, Ziya Gokalp Faculty of Education,


Puni tekst: engleski pdf 422 Kb

str. 307-357

preuzimanja: 564

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 422 Kb

str. 307-357

preuzimanja: 385

citiraj


Sažetak

Cilj ovoga rada je usporediti i vrednovati pogrešne predodžbe koje učenici na različitim obrazovnim razinama imaju kada je riječ o konceptima vjerojatnosti. Provedeno je stoga istraživanje na uzorku od 540 učenika od petog do osmog razreda. Korišten je instrument sa šest pitanja o konceptima složenih događaja, vjerojatnosti nekog događaja i usporedbama vjerojatnosti. Podaci su analizirani uz primjenu metoda deskriptivne statistike (SPSS 15.0) i hi-kvadrat testa. Istraživanje je pokazalo da se s povećanjem obrazovne razine povećava broj točnih odgovora, a smanjuje broj pogrešnih predodžbi o konceptu složenih događaja I, dok se smanjuje postotak točnih odgovora, a povećava broj pogrešnih predodžbi o konceptu složenih događaja II. Kada je riječ o pitanjima koja se odnose na koncepte vjerojatnosti nekog događaja i usporedbe vjerojatnosti, s povećanjem obrazovne razine dolazi do povećanja i postotka točnih odgovora i pogrešnih predodžbi. Ukratko, može se zaključiti da pogrešne predodžbe učenika o konceptu vjerojatnosti variraju ovisno o karakteristikama tih koncepata kao i učenikovoj dobi, odnosno obrazovnoj razini.

Ključne riječi

nastava matematike; učenici osnovne škole; vjerojatnost; pogrešne predodžbe, međugeneracijsko istraživanje

Hrčak ID:

84129

URI

https://hrcak.srce.hr/84129

Datum izdavanja:

27.6.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.802 *