Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

O čemu pišu novine? Analiza sadržaja novinskih naslovnica (siječanj – lipanj 2011.)

Almir Elezović ; Doktorand poslijediplomskog doktorskog studija informacijskih i komunikacijskih


Puni tekst: hrvatski pdf 3.027 Kb

str. 61-88

preuzimanja: 6.513

citiraj


Sažetak

Metodologijom analize sadržaja istraženo je šest dnevnih nacionalnih tiskovina:
Jutarnji list, Večernji list, 24 sata, Vjesnik, Slobodna Dalmacija i Novi
list. Istraživanjem su obuhvaćene naslovnice navedenih novina u trajanju od
ukupno šest mjeseci, od 1. Siječnja 2011. do 30.lipnja 2011., što ukupno iznosi
1014 pregledanih i analiziranih novinskih naslovnica.
Svrha ovog istraživanja je usporediti osnovne karakteristike istraživanih tiskanih
medija, odnosno analizom njihove medijske produkcije utvrditi specifičnosti
i međusobne razlike. U medijskoj analizi podataka najčešće se koristi kvantitativna
analiza sadržaja. To je metoda kojom se nastoji dati objektivan, kvantitativan
te opravdan opis sadržaja i kojom se pokušavaju opisati odgovarajuće
veze i odnosi između pojava u podacima. Analitičkom matricom, koja sadrži 16
klasifikacijskih kategorija, nastojalo se što preciznije odrediti kriterije za analizu
sadržaja novinskih naslovnica.
S pozicije medija, tematski odabir predstavlja hijerarhijski strukturiranu selekciju
događaja koji imaju određenu važnost na temelju koje dobivaju medijski
prostor ili vrijeme i konkretnu poziciju. Stoga su na početku istraživanja
postavljene hipoteze na temelju kojih se određuju sličnosti i razlike između
analiziranih tiskovina.
Istraživanje drugima daje poticaj da rade na praćenju medija što je jedini
opravdani način na koji možemo biti kritični prema medijskom sadržaju. Smjernastavka ovog istraživanja može biti proširenje na lokalne tiskane medije, a
zatim i elektroničke medije, kako bi u konačnici mogli analizirati i uspoređivati
podatke na nekoliko razina s ciljem dobivanja cjelokupne slike medijske
uređivačke politike u Hrvatskoj.

Ključne riječi

analiza sadržaja; media monitoring; medijski sadržaj; tiskani mediji; dnevne novine

Hrčak ID:

85381

URI

https://hrcak.srce.hr/85381

Datum izdavanja:

21.6.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 11.100 *