Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Studija računalne pismenosti hrvatskih studenata kao podrška planiranju razvoja visokog obrazovanja

Goran Kozina ; Polytechnic in Varaždin, Jurja Križanića 33, 42000 Varaždin, Croatia
Gordana Dukić orcid id orcid.org/0000-0002-1166-6807 ; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Faculty of Philosophy, Department of Information Sciences, Lorenza Jägera 9, 31000 Osijek, Croatia
Darko Dukić orcid id orcid.org/0000-0002-9131-232X ; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Department of Physics, Trg Ljudevita Gaja 6, 31000 Osijek, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 331 Kb

str. 735-742

preuzimanja: 1.702

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 331 Kb

str. 735-742

preuzimanja: 1.007

citiraj


Sažetak

Računalna pismenost danas je esencijalna. Poglavito se od visokoobrazovanih osoba očekuje da posjeduju primjerena znanja i vještine iz područja korištenja informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT). Polazeći od toga, u ovom su radu prezentirani rezultati istraživanja provedenog s ciljem utvrđivanja razine računalne pismenosti hrvatskih studenata. U analizi je poseban naglasak stavljen na ispitivanje razlika u računalnoj pismenosti između veleučilišnih i sveučilišnih studenata. Stoga su ključnu ulogu u analizi imale metode inferencijalne statistike. Rezultati istraživanja pokazali su da studenti svoje opće ICT kompetencije ocjenjuju relativno visokim ocjenama, a napredne oblike korištenja računala nižim ocjenama. Analiza je nadalje pokazala da sveučilišni studenti većim ocjenama ocjenjuju svoje osnovne računalne vještine, a veleučilišni studenti napredne. U okviru analize također su ispitane razlike s obzirom na spol i upisanu godinu studija. Budući da identificira područja računalne pismenosti koja je nužno unaprijediti, ovaj rad predstavlja podršku planiranju razvoja visokog obrazovanja. Nužno je naglasiti da dobivene rezultate treba uzeti s obzirom budući da ICT znanja i vještine nisu ispitane neposredno i u kontroliranim uvjetima, već su spoznaje o njima temeljene na samoprocjeni ispitanika.

Ključne riječi

računalna pismenost; hrvatski studenti; planiranje razvoja; visoko obrazovanje; inferencijalna statistika

Hrčak ID:

93521

URI

https://hrcak.srce.hr/93521

Datum izdavanja:

12.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.029 *