Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Integrirani sustav za odabir konkurentne tržišne strategije uporabom neizrazitog AHP

Mohamad H. Gholami ; Department of Industrial Engineering & Management Systems, Amirkabir University of Technology, Tehran, Iran
Mirmehdi Seyyed-Esfahani ; Department of Industrial Engineering & Management Systems, Amirkabir University of Technology, Tehran, Iran


Puni tekst: hrvatski pdf 356 Kb

str. 769-780

preuzimanja: 1.130

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 356 Kb

str. 769-780

preuzimanja: 690

citiraj


Sažetak

Poduzeća shvaćaju da je izbor odgovarajuće konkurentne tržišne strategije bitan za stvaranje vrijednosti za kupce te stoga i za stjecanje prednosti nad konkurencijom. Pregled odgovarajuće literature otkriva da se konkurentna tržišna strategija treba primijeniti kako na unutarnje tako i na vanjske faktore koji utječu na poslovanje poduzeća. Stoga se, zbog velikog broja faktora i složenosti u postupku odlučivanja, ovaj rad bavi odabirom najkonkurentnije tržišne strategije kao problemom donošenja odluke uz mnoštvo kriterija i predlaže integrirani sustav zasnovan na stajalištu o firmi baziranoj na resursima (RBV) (analiza na nivou firme) i Porterovim silama konkurencije (analiza na nivou industrije). Predloženi sustav koristi postupak neizrazite analitičke hijerarhije (fuzzy AHP) i u analizi na nivou poduzeća i na nivou industrije. Raspravlja se i o tome kako uskladiti ove dvije analize. Nadalje, za demonstraciju primjene razvijenog sustava, daje se empirijski primjer iz industrije osiguranja. Glavna prednost primjene ovog sustava je u tome što će menadžeri sistematski birati najkonkurentniju tržišnu strategiju koja ne samo da odgovara marketinškim resursima njihovog poduzeća već i spriječava konkurentne sile industrije.

Ključne riječi

konkurentna tržišna strategija; stajalište bazirano na resursima; Porterove sile konkurencije; Porterove generičke strategije; postupak neizrazite analitičke hijerarhije (fuzzy AHP)

Hrčak ID:

93531

URI

https://hrcak.srce.hr/93531

Datum izdavanja:

12.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.658 *