Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.7305/automatika.53-4.227

Automatsko brojanje putnika u javnom željezničkom prijevozu uporabom waveleta

Pieterjan De Potter ; Department of Electronics and Information Systems, Multimedia Lab, Ghent University - IBBT, Gaston Crommenlaan 8 bus 201, B-9050 Ledeberg-Ghent, Belgium
Ioannis Kypraios ; Head of APEM Computing Lab, Centre for Innovation & Enterprise, Begbroke Science Park, University of Oxford, Begbroke Hill,Woodstock Road, Begbroke, Oxfordshire, OX5 1PF
Steven Verstockt ; Department of Electronics and Information Systems, Multimedia Lab, Ghent University - IBBT, Gaston Crommenlaan 8 bus 201, B-9050 Ledeberg-Ghent, Belgium
Chris Poppe ; Department of Electronics and Information Systems, Multimedia Lab, Ghent University - IBBT, Gaston Crommenlaan 8 bus 201, B-9050 Ledeberg-Ghent, Belgium
Rik Van de Walle ; Department of Electronics and Information Systems, Multimedia Lab, Ghent University - IBBT, Gaston Crommenlaan 8 bus 201, B-9050 Ledeberg-Ghent, Belgium


Puni tekst: engleski pdf 8.419 Kb

str. 321-334

preuzimanja: 1.068

citiraj


Sažetak

U prethodnim radovima uveli smo algoritam za brojanje putnika u javnom željezničkom prijevozu. Glavna manjkavost dosadašnjeg algoritma odsustvo je sustava za automatsko otkrivanje događaja. U ovom radu implementirali smo dva algoritma za automatsko brojanje putnika temeljena na waveletima. Novi algoritmi koriste LoG (Laplacian-of-Gaussian-based) wavelete u prostornoj domeni i pojasne filtre temeljene na waveletima nastalim na nelinearnim razlikama Gaussovih funkcija u frekvencijskoj domeni, pomoću kojih se izdvajaju značajke neosjetljive na razlike u osvjetljenju iz pojedine scene. Te značajke kombiniraju se u referentnu sliku koja prikazuje pozadinu scene. Ručna segmentacija scene u pravokutnike korištena u prethodnom algoritmu više nije potrebna jer se sada koristi automatsko praćenje rubova na segmentiranim objektima. Mapa scene kombinirana je s wavelet metodama i okvirom granica slike u svrhu registracije objekata pomoću više kamera. Razvili smo i novi cjeloviti geometrijski pristup koji koristi mapu scene i snimljeni videozapis iz dvije kamere postavljene u svakom vagonu vlaka pomoću kojeg možemo odvojiti detektirane objekte i locirati njihove položaje na mapi scene. Algoritmi su ispitani na nekoliko videosekvenci snimljenih s dvije kamere u vagonima. Usporedili smo ranije razvijene neautomatske algoritme za brojanje putnika s dva nova algoritma i s jednostavnim MoG algoritmom u prostornoj domeni.

Ključne riječi

analiza videozapisa; otkrivanje događaja; automatsko brojanje sjedalica; waveleti; LoG; nelinearna razlika Gaussovih funkcija; jednostavna MoG; neosjetljivost na promjene u rasvjeti; frekvencijska i prostorna domena

Hrčak ID:

93925

URI

https://hrcak.srce.hr/93925

Datum izdavanja:

5.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.120 *