Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ODNOS ATRIBUCIJA USPJEHA I NEUSPJEHA SA SAMOPOŠTOVANJEM, BEZNADNOŠĆU I DEPRESIVNOŠĆU KOD SREDNJOŠKOLACA

Ana Kurtović ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Josip Juraj Strossmayer in Osijek, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 799 Kb

str. 771-797

preuzimanja: 449

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 799 Kb

str. 771-797

preuzimanja: 539

citiraj


Sažetak

Cilj rada bio je provjeriti povezanost stabilnosti, internalnosti, kontrolabilnosti i globalnosti uzroka loše i dobre ocjene sa samopoštovanjem, beznadnošću i depresivnošću na uzorku 295 učenika prvih, drugih i trećih razreda srednje škole. Također cilj je bio provjeriti mogu li atribucije loše i dobre ocjene objasniti dio varijance samopoštovanja, beznadnosti i depresivnosti.
Rezultati su pokazali da je objašnjavanje loše ocjene stabilnim uzrocima negativno povezano sa samopoštovanjem, a pozitivno s beznadnošću i depresivnošću, a objašnjavanje dobre ocjene na isti način je pozitivno povezano sa samopoštovanjem, a negativno s depresivnošću.
S druge strane, kontrolabilnost uzroka loše i dobre ocjene pozitivno je povezana sa samopoštovanjem, a negativno s beznadnošću i depresivnošću.
Također, atribuiranje loše i dobre ocjene globalnim uzrocima pokazalo je negativne korelacije sa samopoštovanjem, a pozitivnu s depresivnim simptomima.
Osim toga, pokazalo se da su značajni prediktori samopoštovanja kontrolabilnost uzroka loše ocjene, te stabilnost i globalnost uzroka dobre ocjene. Također, rezultati su pokazali da objašnjavanje loše ocjene kontrolabilnim uzrocima objašnjava značajan postotak varijance beznadnosti i depresivnosti, a objašnjavanje dobre ocjene takvim uzorcima objašnjava samo varijancu beznadnosti.

Ključne riječi

atribucije loše i dobre ocjene; globalnost; internalnost; kontrolabilnost; stabilnost

Hrčak ID:

94331

URI

https://hrcak.srce.hr/94331

Datum izdavanja:

23.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.035 *