Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Dematerijalizacija i politizacija izložbe: Primjeri kustoske prakse kao antikapitalističke institucionalne kritike u Jugoslaviji tijekom 60-ih i 70-ih godina 20. stoljeća

Ivana Bago


Puni tekst: hrvatski pdf 1.501 Kb

str. 235-248

preuzimanja: 757

citiraj


Sažetak

U tekstu se razmatraju odabrani primjeri izložbenih praksi u Jugoslaviji tijekom 1960-ih i 1970-ih, projekti triju kustosa: Želimira Koščevića, Ide Biard i Dunje Blažević, koji su svi (posredno ili neposredno) bili vezani uz studentske centre, žarišta progresivnih kulturnih postšezdesetosmaških praksi u Jugoslaviji. U svojim projektima kustosi su eksperimentirali s izložbenim formatom i samom formom umjetničke institucije, transformirajući ih u mjesto i sredstvo institucionalne i društvene kritike buržoaskog razumijevanja umjetnosti i kulture. Primjeri koji se ovdje analiziraju »uznemiruju« uspostavljene simetrije između umjetnosti i kustostva, medijacije i publike, razotkrivajući kustosku praksu kao kreativni i transformativni proces prevođenja koji se oblikuje, i preoblikuje, u odnosu na radikalne pomake u umjetničkoj produkciji toga vremena.

Ključne riječi

povijest izložbi; kustoska praksa; institucionalna kritika; teorije prevođenja; 1968.; studentski centri; Dunja Blažević; Želimir Koščević; Ida Biard

Hrčak ID:

95934

URI

https://hrcak.srce.hr/95934

Datum izdavanja:

28.12.2012.

Posjeta: 1.453 *