Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Bi li obiteljska terapija trebala uključiti i učitelje u liječenje depresivnih predškolaca kad skrbnik pokazuje afektivne poremećaje?

Catina Feresin ; Odsjek za medicinu, Sveučilište u Padovi, Italija
Snježana Močinić orcid id orcid.org/0000-0002-6230-2480 ; Odsjek za učiteljski studij, Sveučilište u Puli
Nevenka Tatković ; pročelnica Odsjeka za učiteljski studij, Sveučilište u Puli


Puni tekst: hrvatski pdf 650 Kb

str. 75-84

preuzimanja: 117

citiraj


Sažetak

Poznato je da dijete oboljelo od poremećaja depresije često ima roditelja s istim poremećajem: zbog toga je teško primijeniti obiteljsku interakcijsku terapiju (Parent Child Interaction Therapy) kombiniranu s terapijom za razvoj emocija (Emotion Development Therapy) ako je sam skrbnik depresivan (Luby, 1999). Stoga je glavni cilj ovoga rada predstaviti četvorostrani odnos u terapiji umjesto trostranoga, uobičajenoga za spomenutu terapiju: tako imamo dijete, skrbnika, psihologa i učitelja. Učitelji obično provode dosta vremena sa školskom i predškolskom djecom i njihovim roditeljima: stoga oni imaju jedinstvenu mogućnost da pruže značajnu emocionalnu potporu i skrbnicima i samoj djeci. Za razvoj našega projekta potrebno je daljnje istraživanje kojim će se funkcionalnom magnetskom rezonancijom (f. M. R. I.) izravno analizirati funkcije mozga predškolske djece oboljele od depresije, uspoređujući aktivnost amigdale, hipokampusa i predfrontalnoga korteksa sa stupnjem depresije dok djeca gledaju negativne izraze lica (Gaffrey M. S., Luby J. L., Belden A. C., Hirshberg J. S., Barch D. M., 2011; Suzuki et al., 2012). Ako je ispravna naša ideja o ulozi učitelja kao potpore skrbnicima, trebali bismo doći do male pozitivne korelacije, ili korelacije uopće ne bi trebalo biti, između jačine poremećaja depresije i aktivnosti kortikalnih i limbičnih područja kad je prisutan učitelj: ovaj hipotetski rezultat trebao bi značiti da dijete uči kako se nositi s negativnim emocijama u borbi protiv depresije. Naravno, modifi kacija obiteljske interakcijske terapije kombinirane s terapijom za razvoj emocija i funkcionalna magnetska rezonancija tek su prijedlozi i mogli bi biti predmeti budućih radova.

Ključne riječi

predškolska djeca; poremećaji depresije; skrbnik; uloga učitelja; obiteljska interakcijska terapija (Parent Child Interaction Therapy) kombinirana s terapijom za razvoj emocija (Emotion Development Therapy); funkcionalna magnetska rezonancija (f. M. R. I.)

Hrčak ID:

99760

URI

https://hrcak.srce.hr/99760

Datum izdavanja:

26.3.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski talijanski

Posjeta: 1.066 *