Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

KULTURA PREDŠKOLSKE USTANOVE U SVJETLU GLAZBENIH KOMPETENCIJA ODGOJITELJA

Magdalena Miočić ; Odjel za izobrazbu učitelja Sveučilišta u Zadru


Puni tekst: hrvatski pdf 214 Kb

str. 73-87

preuzimanja: 4.910

citiraj


Sažetak

Dijete, roditelji i odgojitelji u predškolskim ustanovama dio su društva i kulture u okviru koje međusobno djeluju jedna na drugu te na taj način stvaraju kulturu odgojne ustanove. Glazba obogaćuje i oplemenjuje život u predškolskoj ustanovi što predstavlja dio njezina kulturna identiteta. Glazbenim aktivnostima postiže se neprocjenjivo ozračje u dječjem vrtiću a ujedno se pozitivno utječe na cjelovit razvoj svakoga djeteta.
Rad donosi primjer iz prakse gdje smo izdvojili područje glazbenog odgoja koji nam govori o glazbenim kompetencijama odgojitelja te na koji način odgojitelji shvaćaju glazbeni odgoj radi postizanja kulture dječjeg vrtića u kojem rade. Iz pedagoških dnevnika odgojitelja, na temelju analize dokumentacije, uvidjeli smo nedostatak osnovnih odrednica kurikula za rani i predškolski odgoj i obrazovanje. Iz toga proizlazi problem u razumijevanju i interpretaciji općih ciljeva i načela umjetničkog područja u odgoju i obrazovanju kao što je glazbeni odgoj.
Navedenim nedostatcima odgojitelji bi poboljšali svoju stručnost i kompetentnost za izvođenje glazbene aktivnosti odnosno osvijestili bi važnost glazbenog odgoja za cjeloviti razvoj djeteta čime bi pridonijeli kvaliteti kulturnog identiteta predškolske ustanove.

Ključne riječi

kultura predškolske ustanove; glazbene kompetencije odgojitelja; kurikul za glazbeni odgoj u predškolskom razdoblju; glazbene aktivnosti u vrtiću

Hrčak ID:

99893

URI

https://hrcak.srce.hr/99893

Datum izdavanja:

20.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 8.116 *