Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Stavovi studenata prema umjetničkom i kulturnom odgoju u slovenskom odgojno-obrazovnom sustavu

Olga Denac ; Faculty of Education University of Maribor
Branka Čagran ; Faculty of Education University of Maribor
Jerneja Denac ; Faculty of Education University of Ljubljana
Barbara Sicherl Kafol ; Faculty of Education University of Ljubljana


Puni tekst: hrvatski pdf 834 Kb

str. 39-72

preuzimanja: 593

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 834 Kb

str. 39-72

preuzimanja: 2.010

citiraj


Sažetak

U radu su prikazani rezultati istraživanja u kojem su sudjelovala 552 studenata iz cijele Slovenije. Istraživanje ispituje kulturni i umjetnički status studenata, njihov stav/mišljenje o uključivanju kulture i umjetnosti u odgojno-obrazovni sustav, kao i njihov stav prema odgoju i umjetnosti. Prema dobivenim rezultatima, studenti ne smatraju da su duhovne, kulturne i estetske vrijednosti od velike važnosti. Oni vjeruju da se osnovne i srednje škole trebaju više usredotočiti na kulturu čitanja i intermedijalnu umjetnost, a sustav visokog obrazovanja na ciljeve koji se odnose na formiranje pozitivnih stavova prema kulturnoj baštini. Studenti različitih studijskih programa složili su se posebno da postoji potreba timskog planiranja u procesu učenja, kao i da je umjetnički odgoj od velike važnosti za razvoj kreativnog potencijala pojedinca. U manjoj su mjeri iskazali slaganje s mjerama potrebnima za poboljšanje kvalitete umjetničkog odgoja i stavovima koji se odnose na sadržaje u visokom obrazovanju budućih odgojitelja i učitelja. Rezultati koji se odnose na ciljeve istraživanja također pokazuju statistički značajne razlike između studijskih programa. Umjetničkom i kulturnom odgoju u odgojno-obrazovnom sustavu veću važnost pridaju studenti društvenih znanosti, učiteljskog i odgojiteljskog studija nego studenti prirodnih znanosti.

Ključne riječi

ciljevi umjetničkog i kulturnog odgoja; umjetnost i kulturna područja; studenti

Hrčak ID:

111358

URI

https://hrcak.srce.hr/111358

Datum izdavanja:

30.10.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.505 *