hrcak mascot   Srce   HID

Pedagogijska istraživanja, Vol.9 No.1/2 Studeni 2012.

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika

Davor Mikas ; Dječji vrtić Cvrčak, Solin

Puni tekst: hrvatski, pdf (285 KB) str. 83-99 preuzimanja: 1.260* citiraj
APA
Mikas, D. (2012). Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika. Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), 83-99. Preuzeto s http://hrcak.srce.hr/113443
Puni tekst: engleski, pdf (128 KB) str. 100-100 preuzimanja: 92* citiraj
APA
Mikas, D. (2012). The impact of emotional and behavioural problems on school achievement of pupils. Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), 100-100. Preuzeto s http://hrcak.srce.hr/113443
Puni tekst: njemački, pdf (105 KB) str. 101-101 preuzimanja: 176* citiraj
APA
Mikas, D. (2012). Zusammenhang zwischen emotionalen und Verhaltensproblemen und der Schulleistung der Schüler. Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), 101-101. Preuzeto s http://hrcak.srce.hr/113443

Sažetak
Emocionalni i ponašajni problemi glavni su uzroci smanjenog školskog postignuća učenika. Istraživanje koje smo proveli imalo je za cilj utvrditi udio i značaj pojedinih prediktora u strukturi školskog neuspjeha. Istraživanje je provedeno u pet osnovnih škola s područja Splitsko-dalmatinske županije. Obuhvaćeno je 427 učenika u 22 razredna odjela sedmog i osmog razreda. Najznačajniji utjecaj na školski uspjeh učenica imaju problemi pažnje, tjelesni problemi, problemi mišljenja, povučenost, tjeskoba/depresivnost, agresivno ponašanje, eksternalizirani i internalizirani problemi. Na školski uspjeh dječaka (učenika) primarni utjecaj imaju problemi pažnje, tjeskoba/depresivnost, povučenost, delinkventno ponašanje, eksternalizirani i internalizirani problemi. Učenici i učenice koji imaju više različitih emocionalnih i ponašajnih problema, uglavnom postižu i slabije rezultate u školi. Nastavnici su se pokazali kao najpouzdaniji procjenitelji školskog uspjeha – u odnosu na ostale procjenitelje (roditelje i mlade) njihove procjene imaju značajnu prognostičku vrijednost.

Ključne riječi
CBCL; TRF; YSR; učenici; nastavnici; roditelji; školski uspjeh; adolescencija; internalizirani problemi; eksternalizirani problemi

Hrčak ID: 113443

URI
http://hrcak.srce.hr/113443

[engleski] [njemački]

Posjeta: 2.552 *