hrcak mascot   Srce   HID

Pedagogijska istraživanja, Vol.9 No.1/2 Studeni 2012.

Izvorni znanstveni članak

Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum

Silvana Loka ; Albansko Sveučilište Tirana, Albanija Odsjek za opću psihologiju

Puni tekst: hrvatski, pdf (182 KB) str. 165-171 preuzimanja: 359* citiraj
APA
Loka, S. (2012). Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum. Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), 165-171. Preuzeto s http://hrcak.srce.hr/113459
Puni tekst: engleski, pdf (107 KB) str. 172-172 preuzimanja: 90* citiraj
APA
Loka, S. (2012). Promoting emotional competence – a challenge to the curriculum. Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), 172-172. Preuzeto s http://hrcak.srce.hr/113459
Puni tekst: njemački, pdf (107 KB) str. 173-173 preuzimanja: 99* citiraj
APA
Loka, S. (2012). Förderung der emotionalen Kompetenz: eine Herausforderung für das Curriculum. Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), 173-173. Preuzeto s http://hrcak.srce.hr/113459

Sažetak
Predloženo je istraživanje analiza kurikuluma za razrede od prvoga do četvrtoga, s obzirom na to kako on promiče razvoj emocionalne kompetencije djeteta. Istraživanje polazi od sljedećih pitanja: jesu li ciljevi, standardi ili očekivani rezultati učeničkih postignuća predviđeni kurikulumom (programi i udžbenici) u skladu s pristupom usmjerenim na emocije; osiguravaju li takvi ciljevi prikladnu potporu emocionalnom razvoju učenika/ica te dopuštaju li takvi „neemocionalni” ciljevi integriranje emocionalnog razvoja s drugim ciljevima. Kvalitativne metode upotrijebljene u ovom istraživanju su: sistematski pregled literature, analiza pet albanskih znanstvenih članaka čiji je fokus razvoj kurikuluma usmjerenog na učenika/icu, analiza sadržaja trinaest udžbenika Društvenih studija od prvoga do četvrtog razreda koji primjenjuju Altertekst te intervjui s četiri stručnjaka iz područja udžbeničkog izdavaštva. Znanstveni članci izabrani su prema sljedećim kriterijima: daju kvalitativne podatke o kurikulumu usmjerenom na učenika/icu te obrađuju holistički razvoj učenika/ice u osnovnoj školi, uključujući i emocionalni razvoj. Zaključci podupiru inicijalnu ideju da udžbenici nisu usmjereni na razvoj učeničke emocionalne kompetencije te je ne smatraju važnim kurikulumskim standardom. Udžbenici ne uzimaju u obzir povezanost školskih postignuća i smanjenja agresivnog ponašanja s promicanjem socijalnih i emocionalnih kompetencija. Dane su preporuke za integriranje usvajanja socijalnih i emocionalnih kompetencija s kognitivnim postignućima te poboljšanje povezanosti teorije i empirijskih nastojanja koja upućuju na važnost emocionalne kompetencije za kognitivna i postignuća u ponašanju učenika/ica.

Ključne riječi
emocionalna kompetencija; kurikulum; bullying; analiza sadržaja; metaanaliza; sistematski pregled literature; intervju

Hrčak ID: 113459

URI
http://hrcak.srce.hr/113459

[engleski] [njemački]

Posjeta: 989 *