Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Razvoj autonomije djeteta u procesu odgoja i obrazovanja u vrtiću

Edita Slunjski ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 233 Kb

str. 217-228

preuzimanja: 6.972

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 115 Kb

str. 229-229

preuzimanja: 287

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 112 Kb

str. 230-230

preuzimanja: 229

citiraj


Sažetak

U oblikovanju odgojno-obrazovnog procesa vrtića, valja polaziti od prirode učenja male djece koja se temelji na stjecanju izravnog i konkretnog iskustva, tj. aktivnom sudjelovanju djeteta u procesu učenja. Ono se ostvaruje u interakciji djeteta s drugom djecom i podržavajućim odraslima. Vrtićko okruženje (prostorno, socijalno) ima velik utjecaj na učenje i cjelokupni razvoj i odgoj djeteta, kao i na razvoj njegove autonomije, zbog čega kontinuirano unapređivanje okruženja predstavlja jednu od posebno važnih zadaća u organizaciji odgojno-obrazovnog procesa vrtića. Kvalitativno bogaćenje okruženja može dovesti do velikih promjena u ponašanju djece; ono se odražava na to kako djeca međusobno surađuju, kako se u vlastitim aktivnostima (samo)organiziraju, kako rješavaju različite probleme, tj. kako razmišljaju, istražuju i uče. Unapređivanje kvalitete odgojno-obrazovnog procesa vrtića usmjerenog razvoju autonomije djece iziskuje i mijenjanje uloge odgajatelja, tj. razvoj nekih novih kompetencija, koje se razvijaju onim oblicima profesionalnog usavršavanja koje podupiru razvoj autonomije odgajatelja. Razvoj autonomije djeteta u procesu vlastitog učenja, razvoj sposobnosti upravljanja procesom svog učenja i vježbanje preuzimanja odgovornosti za vlastito učenje, predstavljaju kvalitete koje utiru put cjeloživotnog učenja.

Ključne riječi

autonomija djeteta; cjeloživotno učenje; odgojno-obrazovni proces vrtića; samostalne istraživačke aktivnosti

Hrčak ID:

116666

URI

https://hrcak.srce.hr/116666

Datum izdavanja:

23.11.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 11.678 *