Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Spremnost roditelja za sudjelovanje u razrednim i školskim aktivnostima

Marko Jurčić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 957 Kb

str. 139-149

preuzimanja: 1.378

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 428 Kb

str. 150-150

preuzimanja: 280

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 428 Kb

str. 151-151

preuzimanja: 231

citiraj


Sažetak

U središtu ovoga rada su pitanja i potrebe partnerstva škole i obitelji. U teorijskom dijelu prikazane su neke akademske spoznaje i promišljanja partnerstva roditelja i učitelja, u empirijskome dijelu su prikazane konceptualne osnove istraživanja, a u zadnjem poglavlju se prezentiraju nalazi istraživanja o spremnosti roditelja za sudjelovanje u razrednim i školskim aktivnostima i interpretacija rezultata. Rezultati istraživanja pružaju uvid u povezanost spremnosti roditelja za sudjelovanje u razrednim i školskim aktivnostima sa stupnjem njihova obrazovanja, dobi i spolom djeteta. Visokoobrazovani roditelji su spremniji sudjelovati u razrednim i školskim aktivnostima spram roditelja s osnovnom i srednjom školom. Sukladno drugoj hipotezi, ne postoji statistički značajna razlika među ispitanicima s obzirom na spol djeteta. Utvrđeno je da su roditelji djece 7. razreda spremniji sudjelovati u razrednim i školskim aktivnostima negoli roditelji djece 3. razreda. U ispitivanje je uključeno 1050 roditelja učenika 3. i 7. razreda iz sedam zagrebačkih osnovnih škola. Vrijednost rezultata istraživanja ogleda se u mogućnostima zadržavanja i daljeg razvijanja spremnosti roditelja za sudjelovanje u razrednim i školskim aktivnostima, jer je to put koji vodi stvaranju optimalnih situacija za suradnju roditelja i učitelja po modelu odgojnoga partnerstva i napuštanje njihove formalne suradnje (površne i pojednostavljene), temeljene na četiri roditeljska sastanka i mjesečnim informativnim razgovorima.

Ključne riječi

partnerstvo škole i obitelji; učitelji; roditelji; razredne i školske aktivnosti

Hrčak ID:

118109

URI

https://hrcak.srce.hr/118109

Datum izdavanja:

22.12.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.783 *