Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

SMS-informativka kao mikrokulturna promjena u hrvatskim školama: pilot evaluacija programa

Aleksandar Štulhofer ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za sociologiju
Mirna Bardek ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za sociologiju
Mirta Desnica ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za sociologiju
Iva Paska ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za sociologiju
Marina Zrile ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za sociologiju


Puni tekst: hrvatski pdf 889 Kb

str. 185-194

preuzimanja: 430

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 482 Kb

str. 195-195

preuzimanja: 290

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 483 Kb

str. 196-196

preuzimanja: 237

citiraj


Sažetak

Rad opisuje pilot evaluaciju informatičkog paketa SMS-informativke (SMSi), ponajprije namijenjenog unapređivanju informiranja i komunikacije između nastavnika, učenika i njihovih roditelja. Istraživanje je pripremljeno i provedeno u razdoblju između ožujka i svibnja 2008. godine, u tri zagrebačke osnovne škole u kojima su obuhvaćeni učenici osam 6. i 7. razreda te njihovi roditelji, a obavljeni su i intervjui s nastavnicima koji su se već neko vrijeme koristili uslugom. Ukupno su anketirana 163 učenika, od kojih je 69 (42,3%) bilo uključeno u SMSi, i 202 njihovih roditelja (84 ili 41,6% koristilo se uslugom). Analiza prikupljenih podataka temelji se na provjeri pet hipoteza o potencijalnim intendiranim i neintendiranim efektima SMSi servisa. Nalazi pokazuju da korištenje usluge može imati pozitivan učinak na informiranje učenika o nastavnim i izvannastavnim sadržajima, komunikaciju između roditelja i nastavnika te roditelja i njihove djece, kao i na samopercipiranu roditeljsku kontrolu. Utvrđeno je, također, da roditelji koji su uključeni u SMSi iskazuju mnogo veće zadovoljstvo školom koju njihovo dijete pohađa od roditelja iz kontrole skupine. Prikupljeni podatci ne upućuju na tendenciju supstitucije izravnog kontakta roditelja i nastavnika (u školi) neizravnim (SMSi). S obzirom na niz metodoloških ograničenja studije, u budućnosti će biti potrebno provesti opsežnije i preciznije (bolje kontrolirano) evaluacijsko istraživanje, kako bi se provjerili ovi preliminarni rezultati.

Ključne riječi

pilot evaluacija; informatički paket; SMS-informativka; komunikacija učenika, roditelja i nastavnika

Hrčak ID:

118191

URI

https://hrcak.srce.hr/118191

Datum izdavanja:

23.12.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.854 *