Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića

Edita Slunjski ; Filozofski fakultet u Sveučilišta Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 1.172 Kb

str. 22-33

preuzimanja: 1.719

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 493 Kb

str. 34-34

preuzimanja: 213

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 493 Kb

str. 35-35

preuzimanja: 198

citiraj


Sažetak

U radu se navode nedostatci tradicionalnih oblika profesionalnog razvoja učitelja (odgajatelja), a ističe vrijednost kontinuiranog istraživanja vlastite odgojno-obrazovne prakse, koje učitelje osposobljava za refleksivne praktičare. Takav se pristup profesionalnom razvoju, koji otvara put emancipaciji i profesionalnoj autonomiji učitelja, velikim dijelom oslanja na njihovo profesionalno povezivanje, zajedništvo i suradnju. Povezivanje i suradnja učitelja sa sustručnjacima vode prema razvoju profesionalne zajednice učenja, u kojoj oni zajedno istražuju i raspravljaju o vlastitoj odgojno-obrazovnoj praksi, i kontinuirano zajednički uče. Akcijskim - etnografskim istraživanjem, provedenim u četiri vrtića, nastojala se postupno podizati kvaliteta odgojno-obrazovne prakse te postići kultura dijaloga i zajedničko učenje kroz raspravu. U istraživanju se pokazalo kako kvaliteta zajedničkih rasprava svih djelatnika vrtića istodobno potiče razvoj odgojno-obrazovne prakse, ali se kroz razvoj prakse i sama povratno razvija. Kako predstavlja uzrok, ali i posljedicu ostvarivanja kvalitetnije odgojno-obrazovne prakse, rasprava se može smatrati temeljnim modalitetom zajedničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića te instrumentom razvoja vrtića u cjelini.

Ključne riječi

profesionalni razvoj učitelja (odgajatelja); refleksivna praksa; akcijsko-etnografsko istraživanje; zajednička rasprava; kultura dijaloga

Hrčak ID:

118258

URI

https://hrcak.srce.hr/118258

Datum izdavanja:

23.5.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.898 *