Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Povjerenje, odgovornost i visoko obrazovanje

Bojan Žalec orcid id orcid.org/0000-0001-8096-6937 ; University of Ljubljana, Faculty of Theology, Ljubljana, Slovenia


Puni tekst: engleski pdf 442 Kb

str. 65-81

preuzimanja: 998

citiraj


Sažetak

Glavne teme ovog članka su dva fenomena koja igraju važnu ulogu u (modernom) visokom obrazovanju: odgovornost i povjerenje. Autor tvrdi da ne bismo smjeli provoditi bilo koji oblik odgovornosti nego samo inteligentnu odgovornost. Cilj je rada doprinijeti znanju o inteligentnoj odgovornosti. U tom okviru autor nastoji rasvijetliti ključnu važnost povjerenja za kultiviranje inteligentne odgovornosti, »dijalektiku« između povjerenja i odgovornosti, te važnost ispravnog razumijevanja sveučilišta. On tvrdi da je povjerenje u nastavnike i vjera u obrazovne institucije nužan uvjet njihova ispravnog funkcioniranja. Ova vjera zahtijeva da obrazovne institucije shvaćamo kao paradigme. Autor zaključuje da je primjena ne-inteligentne odgovornosti u obrazovanju važan čimbenik razvoja ekonomističkog modela obrazovanja koji je nekompatibilan s personalističkom vizijom obrazovanja i društva u cjelini. Stoga bismo trebali odbaciti njegovu primjenu.

Ključne riječi

(ne)inteligentna odgovornost; povjerenje; visoko obrazovanje; institucije kao paradigme; vjera u institucije; ekonomistički model obrazovanja; personalističko obrazovanje

Hrčak ID:

119712

URI

https://hrcak.srce.hr/119712

Datum izdavanja:

17.2.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski francuski njemački

Posjeta: 2.465 *