Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Kompetencije učitelja engleskog jezika iz perspektive studenata-učitelja: percepcija važnosti i stjecanja

Ivana Cindric ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Marija Andraka ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Milka Bilić-Štefan ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 381 Kb

str. 11-42

preuzimanja: 424

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 381 Kb

str. 11-42

preuzimanja: 681

citiraj


Sažetak

Autorice će prikazati rezultate treće faze kontinuiranog istraživanja percepcije utjecaja metodičkih kolegija na razvoj samosvijesti i kompetencija studenata primarnog obrazovanja i engleskog jezika na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Prethodne faze ovog istraživanja, započetog s prvom generacijom studenata koji studiraju prema bolonjskom procesu, bile su usredotočene uglavnom na analizu ostvarenih ciljeva i postignuća kolegija Metodičke vježbe nastave engleskog jezika, drugim riječima na utjecaj kolegija na razvoj samosvijesti studenata i, posljedično, na razvoj ciljnih kompetencija kolegija, koje će studentima omogućiti primjenu teorijskih znanja i uspješno planiranje, pripremu i izvedbu nastave engleskog jezika u osnovnoj školi. Kako su analize rezultata pokazale da je prema percepciji studenata-učitelja utjecaj kolegija bio značajan, autorice su potaknute tim rezultatima nastavile istraživanje s ciljem utvrđivanja stupnja do kojeg je kolegij utjecao na razvoj nekih od generičkih i specifičnih kompetencija važnih za učitelje engleskog jezika i na oblikovanje mišljenja studenata o važnosti tih kompetencija i pojedinih područja znanja stjecanih tijekom cjelokupnog studija. Usporedba rezultata analize upitnika koje su studenti pete godine dviju uzastopnih akademskih godina, 2010./2011. i 2011./2012., ispunili na početku i kraju kolegija Metodičke vježbe nastave engleskog jezika, pokazala je da je integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni Učiteljski studij s engleskim jezikom prema njihovoj procjeni utjecao na razvijanje svijesti studenata o važnosti generičkih i specifičnih kompetencija i područja znanja stjecanih tijekom studija. Nadalje, pokazalo se da je i sam kolegij pozitivno utjecao na mišljenja studenata o važnosti navedenih kompetencija i područja znanja. Isto tako, tijekom kolegija studenti su, prema vlastitom mišljenju, dodatno razvili sve generičke i specifične kompetencije (osim sposobnosti služenja Europskim jezičnim portfolijem).

Ključne riječi

generičke kompetencije; obrazovanje učitelja engleskog jezika; specifične kompetencije; metodičke vježbe; učiteljske kompetencije

Hrčak ID:

120174

URI

https://hrcak.srce.hr/120174

Datum izdavanja:

26.3.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.169 *