Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

USPOREDBA OTVORENOGA I ANALITIČKO-EKSPLIKATIVNOGA SUSTAVA U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA

Emina Berbić Kolar ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska
Marija Matić ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 30 Kb

str. 158-167

preuzimanja: 781

citiraj


Sažetak

U radu se govori o uspješnosti otvorenog i analitičko-eksplikativnog sustava u nastavi hrvatskoga jezika. Cilj je rada usporedba dvaju sustava te utvrđivanje njihove učinkovitosti u obradi i vrjednovanju. Rad prikazuje obradu jedne nastavne jedinice u dvama različitim sustavima. Istraživanje je provedeno u 7.a i 7.b razredu Osnovne škole „Ivan Goran Kovačić“ u Slavonskome Brodu. Odabrana je tema IMENIČKI DODATCI, a nastavna je jedinica glasila ATRIBUT. Učenici su na tom satu trebali prepoznati i definirati atribut izrečen pridjevom, zamjenicom i brojem, imenovati i definirati imenički atribut, te ga naučiti prikladno pisati. U 7.b razredu primijenjen je otvoreni sustav, a u 7.a analitičko-eksplikativni. I jednima i drugima sadržaj je bio zadan. Učenici 7. b razreda mogli su izabrati oblik rada, metode rada, kao i sredstva i pomagala koja su im bila dostupna te način objavljivanja rezultata. U uvodnome dijelu, tj. čitanju nastavne jedinice (čitanje s obilježavanjem) primijenjen je samostalni rad, kasnije rad u paru i skupini. Obrada i prikazivanje rezultata rada u ovome razredu odvijao se u dvosatu. U 7.a odjelu izmjenjivao se frontalni rad s individualnim, od metoda najviše je bio zastupljen heuristički razgovor. Obrada je trajala samo jedan sat. I u jednome i drugome razredu nakon obrade, provedena je anketa s istim pitanjima, a odnosila se na samoprocjenu aktivnosti u radu, zadovoljstvo načinom obrade i razumijevanje zadanog sadržaja. Na drugome satu vrednovano je usvojeno znanje. Analizom rezultata utvrđeno je da su učenici koji su sadržaj obrađivali u otvorenom sustavu bili bolji i uspješniji. Razlog takve spoznaje leži u činjenici da su ti učenici više puta i na različite načine aktivnog učenja i predstavljanja rezultata rada obradili zadani sadržaj. Time je još jednom potvrđena znanstvena činjenica da je aktivnost učenika blisko povezana s kvalitetom usvojenog znanja.

Ključne riječi

otvoreni sustav; analitičko-eksplikativni; hrvatski jezik; učenička aktivnost; kvaliteta poučavanja

Hrčak ID:

121402

URI

https://hrcak.srce.hr/121402

Datum izdavanja:

13.6.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.357 *