Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Nove dimenzije komunikacije: prednosti i prepreke uporabe interneta kod studenata

Radojka Kraljević ; Visoka poslovna škola Libertas, Zagreb
Martina Gujić ; Visoka poslovna škola Libertas, Zagreb
Irena Kraljević ; Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 446 Kb

str. 19-25

preuzimanja: 3.801

citiraj


Sažetak

Napredak komunikacijskih tehnologija daje novu dimenziju komunikaciji. Promjene koje unose te novosti ne utječu jednako na sve pripadnike društva i djeluju više ili manje pozitivno na različite
društvene skupine. S obzirom na postojanje tih razlika, ispitani su neki oblici komunikacije kod studenata (N=212), s ciljem raščlambe njihovih navika vezanih uz uporabu interneta i mogućnosti da
taj oblik komunikacije sve više zamjenjuje izravnu komunikaciju. Kako se takav oblik temelji na čitanju i pisanju, razmotrena je primjena informacijske i komunikacijske tehnologije kod studenata i
uspoređena s nekim podacima o njenoj uporabi kod osoba/studenata s teškoćama čitanja i pisanja, odnosno disleksijom. Za potrebe istraţivanja pripremljen je poseban upitnik, na osnovi kojeg su prikupljeni podaci o razlozima zbog kojih se studenti sluţe internetom. Na osnovi ispitivanja, najviše studenata na internetu provede jedan sat na dan (49%), i to uglavnom – kako navodi njih 69% – za surfanje. Glavni razlog za pregled internetskih stranica je nalaţenje informacija, a u 59% slučajeva – to je komunikacija na
socijalnim mreţama i pregledavanje elektroničke pošte (35%). U odrţavanju socijalnih kontakata najveći broj studenata (55%) navodi da to gotovo uvijek čine osobno, manje internetom (37%), dosta
često mobitelom (razgovorno; 45%) te nerijetko i SMS-om (31%).
Na osnovi uvida u prikupljene podatke i nalaze u literaturi, navodimo neke osobitosti i preporuke vezane uz uporabu informacijske i komunikacijske tehnologije (ICT) kod studenata – s naglaskom na
neke osobitosti komunikacije kod studenata s disleksijom, odnosno teškoćama čitanja i pisanja.

Ključne riječi

komunikacija; obrazovanje; internet; teškoće čitanja i pisanja; disleksija

Hrčak ID:

123816

URI

https://hrcak.srce.hr/123816

Datum izdavanja:

1.7.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.521 *