Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

U početku bijaše riječ: o početnicama i čitanju

Mirjana Lenček ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za logopediju
Jelena Gligora ; Poliklinika SUVAG, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 365 Kb

str. 36-44

preuzimanja: 3.324

citiraj


Sažetak

Određenje pismenosti proteže se na kontinuumu od nepismenosti do pismenosti, pri čemu čitanje i pisanje predstavljaju one vještine koje su u osnovi pojma pismenosti. Čitati i pisati daje mogućnosti usvajanja informacija i znanja, širenja spoznaja i napredovanja općenito. Upravo stoga je početak čitanja i pisanja i sustavne poduke u sklopu procesa obrazovanja izuzetno važan period u životu svakog djeteta. Dio toga sustava je i početnica. Raznolikost i konceptualna raznovrsnost, te brojnost početnica koje se koriste i odobrene su za uporabu u našem školskom sustavu pokrenula je niz rasprava o
opravdanosti kako broja tako i strukture nekih početnica. S ciljem poticanja promišljanja o kvaliteti početnica, a usmjereni na procese početnoga opismenjavanja, nastojali smo utvrditi ima li razlika u čitanju i pisanju kod djece prvoškolaca podučavanih različitim početnicama. Kako na obilježja početnoga čitanja i pisanja utječe cijeli niz čimbenika, dobiveni rezultati raspravljeni su u kontekstu
doprinosa izdvajanju bitnih značajki za promicanje kvalitete takve vrste udžbenika. Izdvajajući razlike dobivene na ispitanim grupama djece i opisom nekih kvaliteta korištenih početnica radi se ne samo na podizanju razine početnoga čitanja i pisanja već i
na prevenciji teškoća čitanja i pisanja.

Ključne riječi

početno čitanje; kvaliteta početnica; rizik razvoja teškoća čitanja i pisanja

Hrčak ID:

123967

URI

https://hrcak.srce.hr/123967

Datum izdavanja:

1.7.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.769 *