Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Velepetori model ličnosti i uspjeh u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture srednjoškolaca

Zoran Čuljak ; Faculty of Science and Education, University of Mostar
Boris Mlačić ; Institute of Social Sciences Ivo Pilar


Puni tekst: hrvatski pdf 336 Kb

str. 471-490

preuzimanja: 524

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 336 Kb

str. 471-490

preuzimanja: 621

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je utvrditi povezanost osobina ličnosti i uspjeha u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture kod srednjoškolaca. Uzorak sudionika sastojao se od 100 učenika srednjih škola dobi od 16 i 17 godina. Kao mjera dimenzija ličnosti prema velepetorom
modelu upotrijebljen je upitnik IPIP100, koji obuhvaća pet dimenzija: ekstraverziju, ugodnost, savjesnost, emocionalnu stabilnost i intelekt. Uspjeh u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture definiran je prosjekom ocjena na polugodištu iz pet područja koja se standardno provjeravaju u predmetu tjelesne i zdravstvene kulture. Podaci koji
su obrađeni regresijskom analizom ukazuju na to da dimenzije ličnosti velepetorog modela značajno predviđaju uspjeh u tjelesnoj i zdravstvenoj kulturi. Kod učenika je utvrđeno da uspjeh u nastavi značajno predviđa dimenzija savjesnosti, a negativno
dimenzija ekstraverzije, dok kod učenica uspjeh u nastavi značajno predviđaju dimenzije savjesnosti i emocionalne stabilnosti. Rezultati također ukazuju na to da su učenici postigli više rezultate na skali ekstraverzije i emocionalne stabilnosti, a učenice na skali ugodnosti.

Ključne riječi

osobine ličnosti; tjelesna i zdravstvena kultura; učenici

Hrčak ID:

125036

URI

https://hrcak.srce.hr/125036

Datum izdavanja:

26.6.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.108 *