Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.23.2.02

Odrednice i pokazatelji uspješnosti visokih učilišta u Hrvatskoj

Maja Ćukušić orcid id orcid.org/0000-0002-7553-8273 ; Ekonomski fakultet, Split
Željko Garača ; Ekonomski fakultet, Split
Mario Jadrić ; Ekonomski fakultet, Split


Puni tekst: hrvatski pdf 491 Kb

str. 233-257

preuzimanja: 1.141

citiraj


Sažetak

Cilj provedenog istraživanja bio je utvrditi najvažnije odrednice i pokazatelje uspješnosti visokih učilišta u Hrvatskoj. Iako su određeni kriteriji i sheme za unutarnje i vanjske procjene visokih učilišta široko prihvaćeni, ipak postoji potreba za prilagodbom i razvojem mehanizama za detaljniju procjenu uspješnosti na razini institucija. U anketi kojom je empirijski provjeren model ključnih odrednica i pokazatelja uspješnosti visokih učilišta sudjelovali su nastavnici i suradnici u nastavi sa četiri najveća sveučilišta u Hrvatskoj (N = 619). U skladu s trenutačnom praksom, kao ključne odrednice izdvojene su Strategija i planiranje kvalitete, Organizacija i unaprjeđenje obrazovnih procesa, Suradnja i znanstveni rad te Financijski i drugi resursi. Od pokazatelja uspješnosti – ispitanici očekivano najvažnijima smatraju stope upisanih i završenih prvostupnika, magistara i doktora znanosti, ali ističe se i važnost pokazatelja vezanih uz same procese, kao što su akreditacija, standardizacija te suradnja. Sva visoka učilišta u Hrvatskoj ove odrednice i pokazatelje mogu procijeniti prema vlastitu kontekstu i koristiti se njime za osmišljavanje i izradbu modela praćenja vlastite uspješnosti i izvještavanja dionika te konačnu primjenu sustava upravljanja institucijama visokog obrazovanja.

Ključne riječi

odrednice uspješnosti; pokazatelji uspješnosti; visoka učilišta; dionici visokih učilišta

Hrčak ID:

125560

URI

https://hrcak.srce.hr/125560

Datum izdavanja:

1.6.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.759 *