Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ALTERNATIVNI PRISTUP MODELIRANJU EMISIJE CO2 OSOBNIH VOZILA

Radoje Vujadinović
Danilo Nikolić
Želimir Dobovišek


Puni tekst: hrvatski pdf 214 Kb

str. 129-138

preuzimanja: 584

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 214 Kb

str. 139-148

preuzimanja: 688

citiraj


Sažetak

Sažetak
Trajni porast broja vozila koja kao pogonsko gorivo troše fosilna goriva, značajno doprinose stalnom porastu emisije ugljičnog dioksida (CO2) u atmosferu.
Vrlo je bitno kvantificirati emitiranu količinu ovog plina u atmosferu. U tu svrhu je koncipirano više modela i metodologija. U ovom radu je prikazan inovativni model REPAS, koji uzima u obzir specifičnosti koje nisu uzeli u obzir ostali modeli, a koje su karakteristične za zemlje u tranziciji [1]. Na osnovi ovog modela je izrađen softver REPAS 1.1 koji služi za izračunavanje ukupno emitirane količine CO2 i specifične emisije CO2, a sadrži podatke za tvornički deklarirane utroške goriva za 1620 tipova vozila različitih proizvođača.
U radu je prikazana primjena ovog modela na vozni park Crne Gore. Rezultati primjene ovog modela su uspoređeni s rezultatima dobivenim primjenom modela COPERT III i REMODIO, pri čemu su dobivena značajna odstupanja.

Ključne riječi

zagađivači zraka, ugljikovi oksidi; emisija iz motornih vozila; simulacijski matematički model; struktura i kretanje populacije vozila; program za kompjuter; EU program za čišće motorno gorivo 2007-2009; Crna Gora

Hrčak ID:

12307

URI

https://hrcak.srce.hr/12307

Datum izdavanja:

2.5.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.107 *