Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Zadovoljstvo potrošača tržnicama na malo u Hrvatskoj

Marija Radman
Damir Kovačić
Ante Kolega


Puni tekst: engleski pdf 346 Kb

str. 33-39

preuzimanja: 700

citiraj


Sažetak

Predmet ovog rada je zadovoljstvo potrošača kupovinom na tržnicama na malo u Hrvatskoj. Empirijsko istraživanje je provedeno na strukturiranom uzorku od 475 kupaca na tržnicama na malo u Zagreb, Splitu, Rijeci i Osijeku. Zadovoljstvo potrošača objašnjeno je pomoću Conformation/Disconformation- Paradigm (C/D paradigme). Za testiranje hipoteze o pozitivnoj vezi između ukupnog i parcijalnih zadovoljstava potrošača korištena je regresijska analiza. Ostale hipoteze testirane su jednovarijantnom analizom varijance (ANOVA). Utvrđena je pozitivna veza između ukupnog i parcijalnih zadovoljstava potrošača (R2 = 0,504). Na ukupno zadovoljstvo potrošača najviše utječu kvaliteta (β= 0,297), izbor (β= 0,231) i svježina proizvoda (β= 0,175). Manji, ali statistički signifikantan utjecaj na ukupno zadovoljstvo ima i (ne)zadovoljstvo gužvama na tržnicama (β= 0,112) kao i zadovoljstvo informacijama dobivenim na tržnicama (β= 0,078). Nisu utvrđene statistički značajne razlike između ukupnog zadovoljstva i sociodemografskih obilježja ispitanika. Istraživanje ukazuje na prednosti i nedostatke tržnica na malo u odnosu na konkurentska prodajna mjesta. Prodavači na tržnicama na malo i management tržnica mogu koristiti dobivene informacije da bi zadržali i povećali strateške prednosti ovog prodajnog puta.

Ključne riječi

potrošači; regresijska analiza; tržnice na malo; zadovoljstvo

Hrčak ID:

12372

URI

https://hrcak.srce.hr/12372

Datum izdavanja:

15.3.2002.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.950 *