Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Matematički udžbenik kao predmet istraživanja

Dubravka Glasnović Gracin ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 336 Kb

str. 211-237

preuzimanja: 540

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 336 Kb

str. 211-237

preuzimanja: 502

citiraj


Sažetak

Matematički udžbenik može se opisati kao službeno autorizirana i pedagoški osmišljena matematička knjiga napisana s ciljem da učenicima ponudi matematičke sadržaje. Taj opis sugerira autoritet udžbenika jer ga je autorizirao administrativni izvor i jer sadrži autorizirano znanje. Ovaj članak daje pregled istraživanja matematičkih udžbenika, a naglasak je na pitanjima u kojoj mjeri i kako se udžbenici koriste u nastavi matematike u Hrvatskoj i u svijetu.
Rezultati raznih istraživanja pokazuju da se udžbenici u velikoj mjeri koriste u nastavi matematike širom svijeta. Taj nalaz ukazuje na potrebu za istraživanjem sadržaja i strukture matematičkih udžbenika. Uz to, prikazani su rezultati istraživanja o tome na koji se način udžbenici koriste u razredu i koje metode nastavnici prakticiraju prilikom upotrebe udžbenika na nastavi. Rezultati empirijskih studija pokazuju da nastavnici udžbenike većinom koriste za pripremu nastavnog sata, a učenici udžbenike koriste u najvećoj mjeri za vježbanje. Ti rezultati ukazuju na to da tako važna uloga udžbenika u matematičkom obrazovanju zaslužuje dodatnu pažnju s ciljem razumijevanja i poboljšanja nastave matematike.

Ključne riječi

istraživanje udžbenika; nastava matematike; pregled

Hrčak ID:

129523

URI

https://hrcak.srce.hr/129523

Datum izdavanja:

7.10.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.027 *