Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Analiza pogrešaka hrvatskih učenika španjolskog jezika u usmenom izražavanju i interakciji, razina B1 prema Zajedničkom europskom referentnom okviru za jezike

Ana Gabriela Blažević


Puni tekst: španjolski pdf 793 Kb

str. 221-245

preuzimanja: 754

citiraj


Sažetak

Rad se temelji na istraživanju provedenom u uzorku od 31 ispitanika, mladih i odraslih učenika španjolskog kao stranog jezika (B1 razina) koji uče jezik kroz 3 različite obrazovne ustanove (srednja škola, škola stranih jezika i fakultet) te 8 profesora, s ciljem utvrđivanja najčešćih pogrešaka te populacije kod usmenog izražavanja i interakcije te osviještenosti sudionika nastavnog procesa o njima. Imajući u vidu da su takvi katalozi pogrešaka potrebni kao polazna točka za druga istraživanja koja će podobnije analizirati izvor pojedinih pogrešaka, sekundarni je cilj rada bio uspostaviti temelje za iste. Nakon pregleda prethodnih sličnih istraživanja, krenulo se od pretpostavke da su najčešće greške hrvatskih učenika španjolskog jezika B1 razine prošla vremena, kontrast indikativa i konjunktiva te glagola ser/estar, sročnost te upotreba članaka i prijedloga. Na temelju analize korpusa, koji je prikupljen snimanjem nastavnog sata španjolskog jezika, potvrđena je teza rada te su naznačeni neki pravci za buduća istraživanja koja bi trebali obuhvatiti do sada nedovoljno istražene kategorije, kao što su veznici, zamjena 1. i 3. lica jednine kod pojedinih prošla vremena te zamjenice, posebno osobna zamjenica - neutralni član lo. U odnosu na glavne problematične točke, pozitivno je što je anketa pokazala da su ih i učenici i profesori svjesni većine te da su prilično objektivni po tom
pitanju, što predstavlja osnovu za kvalitetni pristup njihovom rješavanju. Uzimajući u obzir važnost značaja grešaka u obrazovnom procesu i informacija koje one pružaju, smatramo nužnim da se provede više istraživanja ovoga tipa, kako bi se zbirom takvih radova došlo do kataloga karakterističnih grešaka hrvatskih učenika
španjolskog jezika u svim etapama učenja, jer se jedino dobrim poznavanjem njihovog međujezika može poboljšati metodologija poučavanja jezika za tu skupinu, posvećujući posebnu pažnju njihovim specifičnim problemima, a na zadovoljstvo svih uključenih u
obrazovni proces.

Ključne riječi

španjolski kao strani jezik (ELE); analiza pogrešaka; usmeno izražavanje i interakcija; hrvatski učenici; B1 razina

Hrčak ID:

130158

URI

https://hrcak.srce.hr/130158

Datum izdavanja:

7.4.2014.

Podaci na drugim jezicima: španjolski

Posjeta: 1.823 *