Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PROCJENA I SAMOPROCJENA PROBLEMA U PONAŠANJU UČENIKA RAZREDNE NASTAVE: PRILIKE I IZAZOVI

Dejana Bouillet ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 578 Kb

str. 105-128

preuzimanja: 1.777

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 587 Kb

str. 129-152

preuzimanja: 449

citiraj


Sažetak

Ciljevi istraživanja koje je prikazano u ovom radu su: (1) utvrditi udio učenika razredne nastave s problemima u ponašanju u šest osnovnih škola iz pet hrvatskih županija; (2) analizirati povezanost učiteljskih procjena i učeničkih samoprocjena problema u ponašanju učenika mlađe školske dobi te (3) utvrditi procijenjene potencijale škola da zadovolje njihove posebne odgojno-obrazovne potrebe. Istraživanje se temelji na podacima koji su prikupljeni u sklopu projekta „Rane odgojno-obrazovne intervencije temeljene na pokazateljima uspješnosti“ kojeg od kolovoza 2013. godine do veljače 2015. godine provodi Forum za slobodu odgoja u suradnji sa šest hrvatskih osnovnih škola iz pet županija. Provedeno je na prigodnom uzorku 174 učitelja – članova učiteljskih vijeća 6 osnovnih škola i 921 učenika razredne nastave. Primijenjeni mjerni instrumenti (Upitnik za učitelje,Upitnik za učenike i Upitnik procjene usmjerenosti škole na prevenciju problema u ponašanju učenika) obrađeni su na deskriptivnoj razini, uz provjeru njihove faktorske strukture i utvrđivanje korelacija među faktorima. Hipoteza kojom je pretpostavljeno da postoji podudarnost procjena i samoprocjena problema u ponašanju učenika čija je pojavnost povezana s potencijalima škola da zadovolje posebne odgojno-obrazovnih potreba ovih učenika je potvrđena samo djelomično. Pokazalo se da postoji djelomična podudarnost u procjenama i samoprocjenama ponašanja učenika, ali procjene usmjerenosti škole na prevenciju problema u ponašanju nisu statistički značajno povezane s udjelom učenika koji u pojedinim školama manifestiraju probleme u ponašanju. Dobiveni rezultati ukazuju na nužnost bolje konceptualizacije odgojnih nastojanja osnovnih škola koji bi bili usmjereni selekcioniranoj skupini učenika s procijenjenim problemima u ponašanju u ranoj fazi njihova razvoja.

Ključne riječi

učenici razredne nastave; osnovne škole; problemi u ponašanju učenika u školi; programi selektivne prevencije problema u ponašanju učenika

Hrčak ID:

132684

URI

https://hrcak.srce.hr/132684

Datum izdavanja:

6.1.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.854 *