Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

UTJECAJ INDIVIDUALNIIH KARAKTERISTIKA NA NAMJERU BAVLJENJA SOCIJALNIM PODUZETNIŠTVOM

Irena Kedmenec
Miroslav Rebernik
Julia Perić


Puni tekst: engleski pdf 359 Kb

str. 119-137

preuzimanja: 1.989

citiraj


Sažetak

Socijalno poduzetništvo je rastući fenomen, kako u praksi tako i u znanstvenoj zajednici. Glavni je cilj ovog istraživanja ispitati individualne karakteristike koje mogu podržati socijalno poduzetništvo kao karijerni izbor. Uzorak je obuhvatio 114 studenata dvaju diplomskih studija poduzetništva: Ekonomike poduzetništva na Fakultetu organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu te Poduzetništva na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku. Na temelju znanstvene literature identificirano je nekoliko potencijalno važnih individualnih karakteristika: kreativnost, proaktivnost, suosjećajna ljubav prema čovječanstvu, životne poteškoće i moralna kompetencija. Te su karakteristike adekvatno izmjerene i uspoređene između triju skupina: studenata koji se žele baviti komercijalnim poduzetništvom, studenata koji se žele baviti socijalnim poduzetništvom i studenata koji nemaju nikakve poduzetničke namjere. Korištene su metoda faktorske analize i jednosmjerna ANOVA. Rezultati su pokazali da je faktor koji se najviše razlikuje između analiziranih grupa suosjećajna ljubav prema čovječanstvu. Ona bi mogla predstavljati glavnu pokretačku silu iza aktivnosti socijalnog poduzetništva.

Ključne riječi

socijalno poduzetništvo; poduzetnička namjera; individualne karakteristike

Hrčak ID:

139350

URI

https://hrcak.srce.hr/139350

Datum izdavanja:

22.5.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.180 *