Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Simbolizam u djelu Gabriela Jurkića na početku i kraju Prvoga svjetskog rata: istina izmedu realnosti i nerealnosti

Clara Tomic Bleibtreu ; Gimnazija Simone Weil, Pantin—Paris


Puni tekst: hrvatski pdf 17.036 Kb

str. 205-211

preuzimanja: 289

citiraj


Sažetak

Polazeći od konstatacije da nijedna od brojnih analiza djela Gabriela Jurkića ne zalazi u dublju analizu njegova simbolizma u okviru secesije, Clara Tomic Bleibtreu na primjeru dviju slika, Visoravan u cvatu (1914.) i Kod ovaca (1918.), pokazuje semiološkom analizom kako su početak i kraj Prvoga svjetskog rata te period secesije utjecali emocionalno i simboliški na djelo Gabriela Jurkića. Autorica zaključuje kako na prvi pogled realni elementi pejzaža na tim slikama ne prikazuju realnost, nego interveniraju u pejzažu transformirajući njegovu realnost u nove simboličke horizonte.

Ključne riječi

Gabrijel Jurkić; slikarstvo; 20. stoljeće; secesija; simbolizam; pejsaž; semiotika

Hrčak ID:

148741

URI

https://hrcak.srce.hr/148741

Datum izdavanja:

15.12.2005.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 929 *