Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Klović i Medičejci

Silvia Meloni Trkulja


Puni tekst: talijanski pdf 28.515 Kb

str. 91-98

preuzimanja: 322

citiraj


Sažetak

Autorica donosi nove podatke o odnosu Julija Klovića sa Firenzom. Već godine 1544. nastojao je vojvoda Cosimo I. da ga dobije u svoju službu, ali mu je to pošlo za rukom tek 1551, kad je kardinal Alessando Farnese došao iz Rima u Firenzu. Vincenzo Borghini izvještava 1552. da Klović radi za Cosima I., a 22. VI. 1553. umjetnik je dobio stan u palači Pitti. Tu se nalazi do 11. XI. iste godine. Do toga je datuma već naslikao »Raspeće« (signirano i datirano 1553) i »Oplakivanje«. Do sada se vjerovalo da su te dvije minijature, uz jedan kasniji «Autoportret», jedini radovi nastali u Firenzi. Autorica međutim otkriva u prvom inventaru galerije Uffizi (1589) zabilježeno sedam radova i zahvaljujući njihovu opisu identificira ih kao do danas sačuvane: »Sv. Krstitelj», »Glava žene« (zapravo Bogorodica iz Navještenja) i »Otmicu Ganimeda» na kojoj je glavni lik rađen prema Michelangelovu crtežu, dok su Klovićev dodatak lik psa i pejzažna pozadina. »Portret Eleonore di Toledo« je izgubljen, ali izgled mu je poznat po kopiji Daniela Froeschela iz konca XVI. stoljeća. Analizirajući i vrednujući pomenute Klovićeve minijature, autorica istiće da njihov simbolski supstrat vjerno ilustrira profinjenu kulturu farnezijanske sredine.

Ključne riječi

Hrčak ID:

153867

URI

https://hrcak.srce.hr/153867

Datum izdavanja:

15.12.1983.

Podaci na drugim jezicima: talijanski engleski

Posjeta: 1.236 *