Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1577

Provjera metrijskih karakteristika Bentleyeva testa glazbenih sposobnosti na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole

Davor Brđanović ; Music school in Varaždin


Puni tekst: engleski pdf 312 Kb

str. 323-349

preuzimanja: 209

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 312 Kb

str. 323-349

preuzimanja: 513

citiraj


Sažetak

Teorije i istraživanja glazbenu sposobnost nastoje objasniti ponajprije kao urođenu ili stečenu, kao cjelovitu, odnosno sastavljenu od više elementarnih sposobnosti, premda je za zadovoljavajuće definiranje te sposobnosti (ili tih sposobnosti) neophodan pluralizam pogleda, teorija i istraživanja. Test Mjere glazbenih sposobnosti Arnolda Bentleya dijagnosticira trenutni stupanj osnovnih glazbenih sposobnosti djece dobi 7 do 14 godina. U ovom je radu taj test prvi put primijenjen u Hrvatskoj. Provjerom metrijskih karakteristika testa na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole dobiven je koeficijent α od 0,74, te test-retest postupkom r od 0,81, što govori o zadovoljavajućoj pouzdanosti testa. Utvrđene značajnosti korelacija rezultata učenika postignutih na testu i procjena učeničkih sposobnosti od nastavnika, kao i njihova umjereno visoka pozitivna povezanost, potvrda su valjanosti testa. U odnosu na rezultate drugih dostupnih relevantnih istraživanja u ovom je istraživanju dobiven niži rezultat testa analize akorda i niži ukupan rezultat Bentleyeva testa, za što razlog valja potražiti u općim kulturnim razlikama, kao i u različitom načinu glazbenog obrazovanja u različitim zemljama. Dobiveni rezultati pokazuju i da je veći broj godina glazbenog školovanja značajan za viši ukupan rezultat na Bentleyevu testu.

Ključne riječi

glazba; Glazbena škola u Varaždinu; pouzdanost testa; valjanost testa

Hrčak ID:

160251

URI

https://hrcak.srce.hr/160251

Datum izdavanja:

19.6.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.649 *