Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Vođenje škola i kvaliteta u obrazovanju: sličnosti i razlike u pojedinim izabranim EU državama

Tina Vršnik Perše ; Faculty of Education,University of Maribor, Slovenia
Ana Kozina ; The Educational Research Institute in Ljubljana, Slovenia
Marija Javornik Krečić ; Faculty of Arts, University of Maribor,Slovenia
Milena Ivanuš Grmek ; Faculty of Education, University of Maribor, Slovenia


Puni tekst: engleski pdf 48.281 Kb

str. 13-24

preuzimanja: 619

citiraj


Sažetak

Članak se fokusira na različite metode vođenja škole i stilove (načine) upravljanja. Efikasno vođenje škole pokazalo se kao ključno za uspjeh učenika, odmah nakon kvaliteta učitelja (Augustine i dr., 2009 u OECD, 2012). U članku su predstavljeni rezultati drugog empirijskog istraživanja, koji se temelje na podacima iz projekta TALIS (2008). Predviđene vrijednosti izabranih varijabli (kao što su veličina škole, spol ravnatelja škole itd.) za različite vrste vođenja i stilova upravljanja škole bile su analizirane višestrukom regresijskom analizom. Rezultate analize možemo primijeniti u međunarodnom kontekstu (prostoru), pošto smo usporedili podatke upitnika za ravnatelje škola iz Austrije, Mađarske, Slovačke i Slovenije. Analizom je utvrđeno da su pokazatelji (prediktori) za različite vrste vođenja i stilove upravljanja školom pretežno zavisni odspecifike pojedinih država, značajan utjecaj na većinu indeksa imaju jedino godine radnog iskustva ravnatelja. Odgovor napitanje koje su najbolje vrste vođenja i stilovi upravljanja školom nije jednoznačan. Na temelju našeg istraživanja nije moguće izdvojiti neki posebni indikator za postizanje dobrog upravljanja.

Ključne riječi

međunarodna komparativna analiza; vođenje škole; školska uprava; ravnatelj škole

Hrčak ID:

162134

URI

https://hrcak.srce.hr/162134

Datum izdavanja:

28.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.903 *