Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

UTJECAJ IZRADE MODELA U NASTAVI BIOLOGIJE NA KVALITETU ZNANJA

Gabrijela Marin ; Medicinska škola Ante Kuzmanića Zadar Republika Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 29.331 Kb

str. 171-178

preuzimanja: 465

citiraj


Sažetak

Istraživanje prikazano u ovom radu stavlja u fokus dvije različite nastavne metode koje semogu primijeniti u srednjo-školskoj nastavi biologije kod učenja sadržaja o građi stanice, o građi i ulogama staničnih organela. Glavni cilj istraživanja bio je ispitati utjecaj izrade modela stanice na učenička postignuća, odnosno kvalitetu znanja. U eksperimentu je sudjelovalo 47 ispitanika iz dvaju prvih razreda Medicinske škole Ante Kuzmanića u Zadru, smjera medicinska
sestra/tehničar opće njege. Provedeno je istraživanje u kojem je eksperimentalna skupina učenika nastavne sadržaje o građi stanice usvajala izradom modela, a kontrolna skupina radom na tekstu iz udžbenika. Nakon četiri školska sata učenici obiju skupina pisali su zadaće sastavljene od zadataka prema Crooksovoj taksonomiji, koje su provjeravale razinu reproduktivnog znanja i razinu konceptualnog razumijevanja s primjenom. Korištenjem t-testa ispitana je razlika u usvojenom znanju između učenika kontrolne i eksperimentalne skupine. Rezultati istraživanja potvrđuju prvu hipotezu u korist eksperimentalne skupine. Uočena je statistički značajna prednost učenika eksperimentalne skupine u finalnom testu. Druga hipoteza nije potvrđena, odnosno nije utvrđena statistički značajna korelacija između postignuća iz inicijalnog testa i prethodnih ocjena iz biologije iz osnovne škole. Kao glavnu prepreku u implementaciji metode autorica nalazi u smanjenom izboru nastavnih jedinica čiji se sadržaji mogu usvojiti postupkom modeliranja.

Ključne riječi

model stanice; kvaliteta znanja; nastava biologije; nastavne metode; međupredmetna korelacija; školski projekt

Hrčak ID:

162166

URI

https://hrcak.srce.hr/162166

Datum izdavanja:

28.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.709 *