Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Firentičeva katedrala i problem "međufaze"

Radovan Ivančević ; Samostalni istraživač


Puni tekst: hrvatski pdf 22.108 Kb

str. 49-54

preuzimanja: 231

citiraj


Sažetak

Autor uspoređuje razlike faza: Jurjevu, Nikolinu i "trećeg majstora" i samtra da su najčitljivije kao njihova signatura na tri vijenca istočne fasade katedrale. Usporedbom jednostavne linearne profilacije vijenca kojim Juraj obrubljuje poligonalnu glavnu apsidu s iluzionističkim nišama, zatim bogatu višeslojnu ranorenesansnu profilaciju veoma istaknutog u prostor Nikolina vijenca (astragal, girlanda povezana trakom, zupci, užljebine, ovulus) kojim je dovršio sakristiju i produžio ga iznad konhe sjeverne apside odnosno ispod zabata sjevernog svetišta — a kojim će dosljedno opasati cijelu katedralu — s profilom vijenca iznad renesansno-gotičkih prozora glavne apside s malim konzolicama. Jasno se razlikuje Jurjeva gotičko-renesansna faza od Nikoline ranorenesane i ova "međufaza'; koju bismo mogli nazavati renesansno-gotičkom, koja je na svoj način pastiš gotičko renesansnih komponenata, što je protivno strukturalnoj jasnoći i tektonici jednoga i drugoga velikog protomagistra katedrale.

Ključne riječi

Hrčak ID:

166734

URI

https://hrcak.srce.hr/166734

Datum izdavanja:

15.12.2003.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 814 *