Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.20901/ms.7.13.5

Države kao turistički brendovi: kreiranje, upravljanje i vrednovanje

Božo Skoko orcid id orcid.org/0000-0002-4028-7128 ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Dejan Gluvačević ; doktorand na studiju Komunikologije na Sveučilištu Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku


Puni tekst: hrvatski pdf 720 Kb

str. 78-100

preuzimanja: 1.226

citiraj


Sažetak

Rad se bavi fenomenom brendiranja država. Analizira se svrha, načini i učinci procesa s jedne strane te percepcija i vrednovanje država kao brendova s druge strane. Pritom je naglasak na državama kao turističkim brendovima te se posebno istražuje međuovisnost procesa brendiranja i razvoja turizma, odnosno uloga turističke ponude i promocije u stvaranju brenda države. U tom kontekstu autori analiziraju četiri vodeća indeksa, odnosno institucije koje se bave vrednovanjem i rangiranjem država brendova – Nation Brand Index Simona Anholta, FutureBrand: Country Brand Index, Brand Finance i Bloom Consulting, kako bi otkrili zašto i kako pojedine države postaju brendovi te što utječe na promjenu njihova rejtinga, odnosno popularnosti. Pritom autori zaključuju kako je turistička ponuda tek jedan od segmenata koji pridonose snazi brenda te kako je brend države dugoročno neodrživ ukoliko se temelji samo na turističkoj ponudi bez drugih pozitivnih ekonomskih pokazatelja. Prateći aktualne trendove u turizmu i turističkoj promociji, autori posebno analiziraju iskustva iz Azije, koja posljednjih godina stvara
najveći broj novih brendova u turizmu i bilježi kontinuirani rast broja posjeta i prihoda. Hrvatsku ocjenjuju kao turistički brend u razvoju, koji je prepoznatljiv na razini Europe, ali nedovoljno na globalnoj razini, te čiji su ključni adut uglavnom prirodne ljepote.

Ključne riječi

brend; brendiranje; turizam; mjerenje; indeks; Hrvatska

Hrčak ID:

166849

URI

https://hrcak.srce.hr/166849

Datum izdavanja:

20.6.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.622 *