Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17559/TV-20150603223629

Upravljanje idejama u procesu inovacije proizvoda – rezultati empirijskog istraživanja

Milan Stevanović orcid id orcid.org/0000-0003-2165-3791 ; Markot.tel d.o.o., Trg Kresimira Cosica 11, 10000 Zagreb, Croatia
Dorian Marjanović ; Faculty of mechanical engineering and naval architecture University of Zagreb, Ivana Lučića 5, 10000 Zagreb, Croatia
Mario Štorga orcid id orcid.org/0000-0001-9700-008X ; Faculty of mechanical engineering and naval architecture University of Zagreb, Ivana Lučića 5, 10000 Zagreb, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 588 Kb

str. 1285-1294

preuzimanja: 1.036

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 588 Kb

str. 1285-1294

preuzimanja: 432

citiraj


Sažetak

Konkurentnost gospodarstva u značajnoj mjeri ovisi o njegovoj sposobnosti da uvodi inovacije. Između istraživača i poslovne prakse postoji suglasnost o velikoj važnosti procesa upravljanja inovacijama, osobito u najranijoj fazi kada je potrebno prepoznati poslovne prilike i pronaći najbolje mogućnosti za njihovu realizaciju. U procesu upravljanja inovacijama, mnogi autori ističu presudnu ulogu upravljanja idejama, odnosno učinkovitog načina stvaranja, prikupljanja, vrednovanja, unapređenja, selekcije i implementacije ideja. U okviru znanstvenog projekta "Modeli i metode upravljanja znanjem u razvoju proizvoda", MZOS RH, provedena je anketa na uzorku hrvatskih tvrtki koje u svom proizvodnom programu imaju razvoj proizvoda. Provedenom anketom pokušalo se odrediti stanje na području inovacije proizvoda, te na području upravljanja inovacijama i upravljanja idejama u gospodarstvu i usporediti podatke s podacima najbolje prakse. Obradom prikupljenih podataka ustanovljeno je kako i kada se ideje prikupljaju, koji motivi i potrebe su pokretači za prikupljanje ideja te kako su tvrtke organizirane i osposobljene za taj zahtjevni posao. U ovom radu prikazani su rezultati provedene ankete, koji ukazuju na načine unapređenja i razvoja proizvoda, te izvore i načine prikupljanja ideja. Objavljivanje rezultata ovog, kao i drugih istraživanja o inovacijama proizvoda, ima za cilj širenje znanja o ovom, izuzetno značajnom ali i nedovoljno istraženom području.

Ključne riječi

priprema razvoja proizvoda; procjena i odabir ideja; razvoj proizvoda; upravljanje idejama; upravljanje inovacijama

Hrčak ID:

167485

URI

https://hrcak.srce.hr/167485

Datum izdavanja:

13.10.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.062 *