Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.25.3.05

Zadovoljstvo poslom i sagorijevanje na poslu kod učitelja: važnost podrške ravnatelja i radne motivacije

Ana Slišković orcid id orcid.org/0000-0002-5621-648X ; Sveučilište u Zadru, Zadar
Irena Burić ; Sveučilište u Zadru, Zadar
Ivana Knežević ; Sveučilište u Zadru, Zadar


Puni tekst: hrvatski pdf 228 Kb

str. 371-392

preuzimanja: 3.225

citiraj


Sažetak

U istraživanje se krenulo od pretpostavke da rad u
podržavajućoj radnoj okolini povećava radnu motivaciju te tako
pridonosi zadovoljstvu poslom i preventivno djeluje na
profesionalno sagorijevanje. Osnovni cilj rada bio je ispitati
ulogu percipirane podrške ravnatelja i radne motivacije (radne
angažiranosti i samoefikasnosti) u objašnjenju zadovoljstva
poslom i sagorijevanja na poslu kod hrvatskih učitelja. U
istraživanju su sudjelovala 1892 učitelja razredne (N = 856) i
predmetne nastave (N = 1036), zaposlena u 101 osnovnoj
školi u Republici Hrvatskoj. U ukupnom je uzorku 12%
sudionika bilo muškoga spola. Prosječna dob sudionika
iznosila je 41,7 godina (SD = 10,2), a radni staž 15,7 godina
(SD = 10,7). Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza
pokazali su da percipirana podrška ravnatelja i upotrijebljene
mjere radne motivacije značajno pridonose objašnjenju
zadovoljstva poslom i sagorijevanju na poslu (emocionalna
iscrpljenost i otuđenost), dok sociodemografske varijable
objašnjavaju malen postotak varijance kriterijskih mjera.
Zaključno, podrška ravnatelja te samoefikasnost i radna
angažiranost učitelja imaju važnu ulogu u preveniranju
nezadovoljstva poslom i profesionalnoga sagorijevanja učitelja.

Ključne riječi

učitelji; percipirana podrška ravnatelja; radna motivacija; zadovoljstvo poslom; sagorijevanje

Hrčak ID:

168399

URI

https://hrcak.srce.hr/168399

Datum izdavanja:

3.11.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.355 *