Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Stres i percepcija zadovoljstva školom na uzorku osnovnoškolskih učenika iz Slovenije

Ines Lovenjak ; Department of Psychology, Faculty of Arts, University of Ljubljana, Slovenia
Cirila Peklaj ; Department of Psychology, Faculty of Arts, University of Ljubljana, Slovenia


Puni tekst: engleski PDF 238 Kb

str. 357-379

preuzimanja: 592

citiraj


Sažetak

Cilj je našeg istraživanja bio odrediti povezanost između doživljavanja stresa, strategija suočavanja, samoefikasnosti u suočavanju i zadovoljstva školom kod osnovnoškolskih učenika. Također, cilj je bio ispitati i u kojoj su mjeri navedene varijable prediktori zadovoljstva školom. U istraživanju je sudjelovalo 512 učenika sedmih, osmih i devetih razreda. Rezultati su pokazali da su učenici koji izvještavaju da su pod stresom manje zadovoljni školom. Dobivena je negativna povezanost između stresa i samoefikasnosti u suočavanju te pozitivna povezanost između samoefikasnosti u suočavanju i instrumentalno-interaktivnih strategija suočavanja. Palijativne su strategije suočavanja negativno povezane sa samoefikasnosti u suočavanju i sa zadovoljstvom školom, dok su instrumentalno-interaktivne strategije suočavanja pozitivno povezane sa zadovoljstvom školom. Rezultati su pokazali da su instrumentalno-interaktivne i palijativne strategije suočavanja te fizički stresori vrlo važni prediktori zadovoljstva školom. Svi rezultati imaju teorijske i praktične implikacije za suočavanje sa stresom u osnovnoj školi.

Ključne riječi

učenici; stres u školi; samoefikasnost u suočavanju; strategije suočavanja; škola

Hrčak ID:

169517

URI

https://hrcak.srce.hr/169517

Datum izdavanja:

28.11.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski španjolski

Posjeta: 1.945 *