hrcak mascot   Srce   HID

Magistra Iadertina, Vol.11. No.1. Ožujak 2017.

Prethodno priopćenje

UČENIČKIM SAMOVREDNOVANJEM DO KVALITETNIH UČENIČKIH POSTIGNUĆA

Luči Bursać
Josipa Dadić
Tamara Kisovar-Ivanda ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Zadru

Puni tekst: hrvatski, pdf (100 KB) str. 73-88 preuzimanja: 91* citiraj
APA
Bursać, L., Dadić, J., Kisovar-Ivanda, T. (2016). UČENIČKIM SAMOVREDNOVANJEM DO KVALITETNIH UČENIČKIH POSTIGNUĆA . Magistra Iadertina, 11.(1.), 73-88. Preuzeto s http://hrcak.srce.hr/177636

Sažetak
U radu je prikazano istraživanje provedeno s ciljem ukazivanja na mogućnosti razvijanja vještina samovrednovanja u procesu školskog učenja i njihove povezanosti s učeničkim postignućima. Strategija ovako osmišljenog samovrednovanja usmjerena je prema učenju (razvojna, formativna svrha), a ne prema ocjenjivanju (sumativna svrha). U istraživanju je sudjelovalo 196 sudionika (188 učenika dviju zadarskih škola i njihovih 8 učiteljica). U eksperimentalnu je skupinu bilo uključeno 98 učenika, dok je u kontrolnu skupinu bilo uključeno 90 učenika. S ciljem dubinskog uvida u proces samovrednovanja učeničkih postignuća tijekom istraživanja korištena je kombinirana metodologija, koja je uključivala uporabu upitnika sa sedam pitanja zatvorenog tipa i dva pitanja otvorenog tipa namijenjenih slobodnim iskazima učenika, sudjelujući intervju s učenicima te polustrukturirani intervjui s njihovim učiteljicama. Rezultati ispita znanja u eksperimentalnoj i kontrolnoj skupini uspoređivani su t- testom i ukazali su na postojanje statistički značajne razlike između rezultata učenika eksperimentalne i kontrolne skupine. Analiza učeničkih slobodnih iskaza i analiza prijepisa intervjua s učiteljicama ukazuju na, kvantitativnom analizom uočene, trendove veće motiviranosti učenika tijekom i nakon kontinuiranog samovrednovanja, promišljanju na kognitivnoj i metakognitivnoj razini te o intenziviranju učiteljske stručne usmjerenosti na probleme učeničkog samovrednovanja. Međusobnim prožimanjem zaključaka kvantitativne i kvalitativne analize i interpretacije potvrđena je početna pretpostavka da kontinuirano formativno samovrednovanje učenika, tijekom školskog učenja, pozitivno utječe na razinu učeničkih postignuća i njihovu zainteresiranost za nastavne sadržaje.

Ključne riječi
učeničko samovrednovanje; formativno vrednovanje; učenička postignuća

Hrčak ID: 177636

URI
http://hrcak.srce.hr/177636

[engleski]

Posjeta: 167 *