hrcak mascot   Srce   HID

Bogoslovska smotra, Vol.87 No.1 Svibanj 2017.

Izvorni znanstveni članak

Adolescenti i mediji: povjerenje s rezervom?

Krunoslav NOVAK   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0290-1561 ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (399 KB) str. 79-97 preuzimanja: 17* citiraj
APA
NOVAK, K. (2017). Adolescenti i mediji: povjerenje s rezervom?. Bogoslovska smotra, 87(1), 79-97. Preuzeto s http://hrcak.srce.hr/181570

Sažetak
Neprestani razvoj tehnologije čini današnjem čovjeku dostupnim sve veći broji informacija. Sadržaji tih informacija predstavljaju i različite stavove, koji proizlaze iz različitih vrijednosnih okvira te nerijetko jedni druge dovode u pitanje. U interpretaciji medijskih poruka primatelj nije nužno prepušten samome sebi. To su potvrdila istraživanja još četrdesetih godina prošlog stoljeća, uočavajući protok informacija na dvije razine (Two Step Flow of Communication), gdje su identificirani tzv. opinion leaders kao posrednici između sadržaja poruke i primatelja, koje se drži vjerodostojnim u interpretaciji poruke. Zanima nas na koji način adolescenti, koji su u razdoblju života kad preispituju svoje stavove i uvjerenja, primaju medijske poruke koje mogu biti i međusobno kontradiktorne. Donosimo rezultate istraživanja provedenog 2010. godine na području Varaždinske biskupije. U istraživanju o utjecaju sredstava komunikacije na religiozni identitet adolescenata obrađuju se i pitanja vezana za povjerenje srednjoškolaca u medijske sadržaje. Rezultati istraživanja pokazuju da većina ispitanika tvrdi kako neće usvojiti medijske sadržaje koji se ne slažu s njihovim postojećim stavovima i uvjerenjima a da ih prethodno ne provjere. Prema odgovorima ispitanika, za provjeru primljenih informacija obratit će se osobama iz njihova fizičkog ambijenta, ali još više od toga koristit će medije kao kanale za provjeru tih informacija. Tu im je internet napose važan izvor o sadržajima i pitanjima koja se ne usude postaviti u interpersonalnoj komunikaciji.

Ključne riječi
adolescenti i mediji; Two Step Flow of Communication; povjerenje u medije; interpersonalna komunikacija i novi mediji.

Hrčak ID: 181570

URI
http://hrcak.srce.hr/181570

[engleski]

Posjeta: 37 *