Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Realnosti planiranja prostora: umjetnička praksa na razini tla

Anamarija Batista
Szilvia Kovacs
Carina Lesky


Puni tekst: hrvatski pdf 2.390 Kb

str. 94-105

preuzimanja: 300

citiraj


Sažetak

Teorijsko uporište ovoga rada je koncept simptomatologije Gillesa Deleuzea, koji se temelji na pretpostavci da se umjetnik može promatrati kao svojevrstan liječnik kulture. Ta Deleuzeova opservacija odnosi se na specifični potencijal umjetničke prakse da otkriva i odražava prevladavajuće odnose moći, zajedno s položajima i ulogama koje to podrazumijeva. Smještanjem te ideje u kontekst urbanih praksi, potencijal umjetničkog djelovanja u javnom prostoru moguće je dovesti u suodnos sa strategijama urbanog planiranja. Analiza se temelji na tri studije slučaja – „meinstein“, „Under Scan“ i „transition – berlin junction“ – od kojih svi funkcioniranju na razini tla, odnosno uličnih pločnika, u različitim europskim gradovima. Iako spomenuti umjetnički projekti odražavaju i propituju kompleksne razine slojevitih društvenih, ekonomskih i političkih procesa, interesa i praksi, oni istovremeno razotkrivaju potencijal umjetnosti kao aktivnog elementa u urbanizmu i uređenju urbanih prostora.

Ključne riječi

simptomatologija; umjetnička intervencija; javni prostor; tlo kao površina; projekcija; soundscape; urbanizam

Hrčak ID:

185630

URI

https://hrcak.srce.hr/185630

Datum izdavanja:

1.7.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 891 *