Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v19i2.2190

Učinci poučavanja utemeljenog na višeosjetilnosti i tehnikama okoline prilagođene mozgu na tečnost čitanja i razumijevanje prilikom čitanja disleksičnih učenika četvrtih razreda

Mohammad Said Soliman ; Special Education Department, Faculty of Arts and Education, Northern Border University
Feras Mohammed Al-Madani ; Curriculum and Instruction Department, Faculty of Arts and Education, Northern Border University


Puni tekst: hrvatski pdf 274 Kb

str. 363-397

preuzimanja: 424

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 274 Kb

str. 363-397

preuzimanja: 901

citiraj


Sažetak

Glavni je cilj rada istražiti utjecaj poučavanja utemeljenog na višeosjetilnosti i tehnikama okoline prilagođene radu mozga na tečnost čitanja i razumijevanje prilikom čitanja disleksičnih arapskih učenika četvrtih razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo 38 učenika s disleksijom, podijeljenih u dvije skupine: jednu s 18 učenika u kojoj je provedena intervencija (eksperimentalna skupina) i jednu s 18 učenika u kojoj nije provedena intervencija (kontrolna skupina). Tečnost čitanja i razumijevanje prilikom čitanju u pred- i posttestiranjima mjereni su testom tečnosti čitanja i testom razumijevanja prilikom čitanja. Poučavanje je održano u eksperimentalnoj skupini – među učenicima s disleksijom – tijekom 70 sesija. Rezultati su pokazali statistički značajne razlike u posttestiranjima tečnosti čitanja i razumijevanja prilikom čitanja između kontrolne i eksperimentalne skupine, u korist eksperimentalne skupine, kao i statistički značajne razlike u rezultatima koje su učenici eksperimentalne skupine ostvarili na pred- i posttestiranjima, u korist posttestiranja tečnosti čitanja i razumijevanja prilikom čitanja. Rasprava nudi smjernice za buduća istraživanja intervencija na polju čitanja među učenicima s disleksijom.

Ključne riječi

učenje prilagođeno mozgu; disleksija; višeosjetilni pristup; razumijevanje prilikom čitanja; tečnost čitanja

Hrčak ID:

185484

URI

https://hrcak.srce.hr/185484

Datum izdavanja:

30.6.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.506 *