Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v19i2.2230

Utjecaj e-učenja na usvojenost ishoda učenja u nastavi Prirode i Biologije

Mila Bulić ; Elementary School Pujanki
Igor Jelaska ; Faculty of Kinesiology, University of Split
Petra Mandić Jelaska ; Faculty of Kinesiology, University of Split


Puni tekst: hrvatski pdf 451 Kb

str. 447-477

preuzimanja: 448

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 451 Kb

str. 447-477

preuzimanja: 658

citiraj


Sažetak

Provedeno istraživanje imalo je za cilj identificirati čimbenike učinkovitosti e-učenja na usvajanje ishoda učenja u nastavi Prirode i Biologije u osnovnoj školi. Također su identificirane i razlike u dobi učenika kao jedan od faktora učinkovitosti e-učenja. U istraživanju su sudjelovala 162 učenika od 5. do 8. razreda. Učenici svakoga razreda, na temelju rezultata predtesta, bili su podijeljeni na kontrolnu i eksperimentalnu skupinu. Učenici eksperimentalne skupine nastavne sadržaje ispitivanih nastavnih cjelina usvajali su putem sustava e-učenja, a učenici kontrolne skupine imali su tradicionalnu nastavu u učionici s pomoću aktivnih metoda rada. Dvofaktorska 4x2 ANOVA koristila se s ciljem provjeravanja postavljenih hipoteza. Rezultati pokazuju kako se učenici 5. i 6. razreda diferenciraju od učenika 7. i 8. razreda kao uspješniji u eksperimentalnoj skupini. Dodatno, istraživanje potvrđuje da je e-učenje uspješno kao i tradicionalna nastava pa se zasigurno može koristiti u uvjetima kada učenici ne mogu biti na redovnoj nastavi u razredu. Rezultati istraživanja mogu biti poticaj učiteljima za jačanje vlastitih IKT kompetencija, implementaciju IKT-a u nastavni proces te osmišljavanje novih scenarija e-učenja u nastavi Prirode i Biologije.

Ključne riječi

dob učenika; e-učenje; IKT; motivacija; nastava Biologije; nastava Prirode

Hrčak ID:

185485

URI

https://hrcak.srce.hr/185485

Datum izdavanja:

30.6.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.237 *