hrcak mascot   Srce   HID

Zbornik Janković, Vol.II No.2 Kolovoz 2017.

Pregledni rad

Gradnja željezničkih pruga u požeškoj županiji krajem 19. stoljeća

Miloslav Sohr   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8702-9652 ; Zelná 104/13. Brno 619 00

Puni tekst: hrvatski, pdf (75 KB) str. 117-126 preuzimanja: 0* citiraj
APA
Sohr, M. (2017). Gradnja željezničkih pruga u požeškoj županiji krajem 19. stoljeća . Zbornik Janković, II(2), 117-126. Preuzeto s http://hrcak.srce.hr/185712

Sažetak
Posljednja dva desetljeća 19. stoljeća razdoblje su pojačane izgradnje željezničke infrastrukture u Slavoniji. Godine 1885. puštena je u promet pruga Barč – Pakrac, koja je imala glavnu ulogu glede prijevoza drvne mase sa zapadnoga dijela Slavonskoga gorja. Početkom 90. godina (1893. – 1894.) sagrađena je željeznica Osijek – Našice – Nova Kapela – Batrina, s odvojkom Pleternica – Požega, koja je prolazila dijagonalno središtem Slavonije i trebala je biti od strateškog značaja za razvoj gospodarstva ove regije. Godine 1897. puštena je u promet pruga koja je u Pakrac stigla sa suprotne strane, iz pravca Banove Jaruge i Dugog Sela. Problematika je izgradnje navedenih pruga obrađena uglavnom na osnovi dokumenata pohranjenih u Hrvatskomu državnom arhivu (fond Odjela za unutarnje poslove Zemaljske vlade) i vijesti objavljenih u onovremenome tisku (Glasnik županije Požeške)

Ključne riječi
željeznica, Hrvatska u nagodbenom sistemu, povijest željeznice

Hrčak ID: 185712

URI
http://hrcak.srce.hr/185712

Posjeta: 0 *