hrcak mascot   Srce   HID

In medias res : časopis filozofije medija, Vol.6 No.11 Rujan 2017.

Stručni rad

Stigma – mitovi i predrasude depresivnog poremećaja – uloga videa kao medija u psihoedukaciji (Boli me – video za promociju mentalnog zdravlja)

Iris Jerončić Tomić ; Medicinski fakultet Sveučilišta u Splitu

Puni tekst: hrvatski, pdf (205 KB) str. 1689-1693 preuzimanja: 0* citiraj
APA
Jerončić Tomić, I. (2017). Stigma – mitovi i predrasude depresivnog poremećaja – uloga videa kao medija u psihoedukaciji (Boli me – video za promociju mentalnog zdravlja). In medias res : časopis filozofije medija, 6(11), 1689-1693. Preuzeto s http://hrcak.srce.hr/186413

Sažetak
SZO navodi depresiju kao četvrti zdravstveni problem. Godine 2020. bit će drugi i najveći uzrok radno-socijalnog nefunkcioniranja.
Stigmatizacija je negativno obilježavanje, marginaliziranje. Negativna je, znak srama i diskreditacije. Uobičajeno je uvjerenje kako su osobe s mentalnim smetnjama nasilne, nepredvidljive i agresivne.
Kratki filmovi, videa jasnih poruka s malo riječi i bogatstvom neverbalnih znakova izvrstan su izbor za psihoedukaciju mladih. Neverbalna komunikacija složena je od pokreta i poza, izraza lica, položaja tijela do tona glasa, koristimo je za izražavanje emocija, stavova i osobina ličnosti. U oglednom videu posebna pažnja usmjerena je prenošenje poruke izrazom lica. Manjak osobnosti izbjegnut je time što je prenose medijski prepoznatljive osobe s mogućnošću identifikacije.
Želja nam je naglasiti važnost primijenjenog medija u promociji zdravlja i promjeni stavova kod mladih ljudi.

Ključne riječi
mentalno zdravlje; depresivni poremećaji; stigmatizacija; psihoedukacija; film; video

Hrčak ID: 186413

URI
http://hrcak.srce.hr/186413

[engleski]

Posjeta: 0 *